maandag 24 september 2007

Wat een nacht!

Afgelopen nacht ging echt helemaal nergens over...

Nadat we The Departed hadden gekeken (prijzencircus bij de V&D hè...) (wij zien de hype rond die film overigens niet zo, maar dat terzijde) ging Sjoerd naar bed. Ik was al wel een beetje moe, maar nog niet moe genoeg om hem te vergezellen. Voor mij dus nog maar een glaasje wijn en tochtje naar de garage, om de was in de droger te doen. Als ik dan toch nog wakker was, kon ik net zo goed iets nuttigs doen.

Intussen was er geen hol meer op t.v. en zocht ik noodgedwongen mijn heil bij belspelbabe Gaby op SBS6. Zij nodigde alle kijkers uit om te bellen en haar te vertellen welk woord je achter 'om' kunt plaatsen. Dat woord moest wel op zichzelf staand zijn. Dat Gaby zo'n moeilijke woordconstructie kende, vond ik dan weer op zichzelf staand en ik zat bijkans met de telefoon in mijn hand om haar dat persoonlijk te vertellen. Vlak voor ik op de bank insoezelde, hoorde ik een niet bijzonder taalgevoelige vrouw het woord 'ommiddellijk' opperen. Zelfs Gaby had haar twijfels bij dat woord.

Even later schrok ik wakker. Vanuit de garage hoorde ik de droger luid piepen. Nadat ik de was op tafel had gekwakt keek ik op de klok. Kwart over twee. Een mooie tijd om eens onder de wol te kruipen, leek me. Met een fris bekkie en klaar voor de slaap dook ik naast Sjoerd. Die valt jaloersmakend makkelijk in slaap. Binnen een minuut na het eerste kussencontact is hij meestal al vertokken. Rollend van mijn ene zij op de andere lag ik echt heel hard mijn best te doen om in slaap te vallen. Na een uur was ik echter nog steeds wakker en besloot er even uit te gaan voor 3 druppels plas. Dat schoot echt voor geen meter op! Terug naar Gaby dan maar weer?

Helaas werd Sjoerd nu ook wakker van het geblaat van dat schaap en het ufo-achtige licht waarin onze slaapkamer plots was gehuld. Het geluid van de t.v. kon natuurlijk niet zo heel hard dus de oliedomme, lachwekkende antwoorden kreeg ik niet mee. Bovendien had ik mijn bril niet op dus was het sowieso de vraag of Gaby nog steeds naar op zichzelf staande woorden achter om op zoek was. Ik dacht te merken dat mijn ogen al een heel klein beetje meer zwaar aanvoelden. Al was het van het knijpen naar het beeldscherm. Hup, t.v. dus weer uit en opnieuw een slaappoging wagen. Ineens voelde ik me slap. En een beetje duizelig. Nee hè, toch geen hypo?! Een hypo proberen te negeren heeft geen zin en is bovendien niet zo slim. Want op een coma zit ik ook weer niet te wachten, hoe slapeloos ik ook ben.

Voor de zoveelste keer wierp ik het dekbed van me af en stommelde naar de keuken. Daar lag mijn bloedsuikermeter al op me te wachten. 5 Seconden later werd duidelijk waarom ik nog wakker was: 3,4 mmol is te laag. De Nutri's stonden binnen handbereik en al sabbelend aan het rietje nestelde ik me maar weer op de bank. Dit keer met bril en Gaby in breedbeeld. Het liep tegen vieren en Gaby's dienst zat erop. Alleen waren er pas 3 van de 12 te raden woorden onthuld. Om-slag, om-vang en om-dwalen (is dat een woord?). Nadat de laatste beller na talloze hints van Gaby dan toch het vierde woord opdreunde (om-hagen...), toverde de presentatrice doodleuk alle andere oplossingen tevoorschijn. Om-breien, om-husselen, om-verwerpen en nog meer van dat soort vergezochte non-woorden. Wat een anticlimax! Was ik hiervoor wakker gebleven???

Toen de wijzers van de klok half zes aanwezen en de wereld weer langzaam wakker begon te worden, ben ik uiteindelijk toch nog in slaap gevallen. Vanavond maar weer eens een Temazepammetje? :-S

1 opmerking:

Anoniem zei

Dit kon wel een nacht uit mijn verhalenboek zijn. Precies zo. Alleen ligt Sjoerd dan natuurlijk niet naast me, maar lig ik alleen en als ik geluk heb Twan af en toe;) haha. Maar Gaby heeft ook mij al heel wat nachtjes verveeld met haar domme geklets. Ik heb nog een linkje voor je..... Wel vies hoor, maar past mooi bij het 'belspel verhaal'

http://www.youtube.com/watch?v=_tXzKpmRrFs

Groetjess Lisa