donderdag 25 oktober 2007

Spraakles

Heel de familie heeft herfstvakantie en dus ga ik gezellig een middagje theeleuten en bijkletsen. We zitten met z'n allen aan de grote keukentafel. Voor onze theekopjes is amper plek, want de tafel ligt bezaaid met barbiespul. Kleertjes, schoentjes, kammetjes en een elftal - grotendeels naakte - barbiepoppen.
Fleur kleedt de poppen aan, ik probeer de vogelnesten uit hun geklitte haren te kammen. Bram speelt zijn eigen onnavolgbare spel.

Al kammend keuvelen we een gat in de middag. Het praten van Bram (3) was tot voor kort alleen te begrijpen door zijn ouders. Vooral woorden met de letter 'l' zorgden voor een hoop verbaal gestruikel. Maar sinds hij logopedie krijgt, worden zijn gesprekjes voor de minder getrainde oren ook steeds beter te volgen.

Na twee uur aan een stuk alle aanwezige barbiehoofden onder handen genomen te hebben, sta ik even op om mijn kleding van een laag synthetisch blond haar te ontdoen. Bram - die naast me zit - kijkt met zijn boevige snoetje naar me op, steekt zijn vingertje naar me uit en zegt perfect verstaanbaar: "Jij heb dikke tieten!". Goed zo jongen, je spraak gaat écht vooruit!

3 opmerkingen:

Tamara zei

Heel complimenteus hahahaha. Way to go Bram, je wordt later echt een vrouwenversierder;)

xxx Tamara

Anoniem zei

Whoehahaha, leuk hè, als kinderen heel eerlijk alles zeggen...!!

Alie

Melanie zei

Het gebeurde op mijn eerste stagedag in een woonbegeleidingscentrum voor verstandelijk gehandicapten, 9 jaar geleden. Een cliënt kon ik niet zo goed verstaan, als gevolg van een spraakgebrek. We staan in de keuken wat te kletsen (mezelf ondertussen afvragend of ik ooit zou begrijpen/verstaan waar hij het over had) en ineens zegt ook deze meneer, net als Bram ineens heel duidelijk verstaanbaar, "jij hebt echt grote tieten".
Zo zie je maar weer, mannen zijn onbegrijpelijk, totdat het over tieten gaat.