zaterdag 3 november 2007

Afzakker I

Waar vandaag mijn broek van afzakte...

Het is zaterdagmiddag en we zitten bij de juwelier, Sjoerd en ik en Rover natuurlijk. Geen paniek, niet voor een ring (I wish...). Wel voor een paar gouden oorbellen die bovenaan mijn Sintverlanglijstje staan.
De verkoopster overhandigt ons twee bakken vol glimmende creolen en nog net niet kwijlend duik ik erboven. Ik weet wat ik ongeveer wil hebben en selecteer drie potentiële modellen. Als ik het paar van mijn eerste keuze in mijn oren heb en een blik in de spiegel werp, slaat toch de twijfel toe. Ze zijn ietwat te opzichtig. Sjoerd is het met me eens en ook de verkoopster beaamt mijn mening. "Ja dit lijkt inderdaad een beetje op wat die rappers ook in hebben. Die Snoopy Dog, of hoe heet 'ie?"
Sjoerd en ik kijken elkaar schalks aan en zitten een schaterlach te onderdrukken. We bijten op onze tong. Niet alleen om die schaterlach, maar ook om ervoor te zorgen dat Rover zijn mond houdt. Want hij - als zelfbenoemd gangsta dog - weet natuurlijk wel beter, Snoopy Dog...

Geen opmerkingen: