donderdag 20 december 2007

Doe mij maar zon!

Na jaren op de lange latten te hebben gestaan - eerst lekker braaf langlaufen en later ook (een poging tot) skiën - weet ik nu definitief zeker dat wintersport niet echt mijn ding is. Want ik haat kou! En skiën vind ik ronduit eng. Van het gevoel de controle te verliezen en met een rotvaart de oneindige diepte in te suizen word ik bepaald niet blij. Net als vroeger met de gymles op school was ik ook in mijn skiklasjes steevast de kneus van de klas. Iedereen moest altijd op mij wachten en de skileraar (ook typisch, nooit een exotisch lekker ding maar altijd een oude local) wenste dat hij een ander groepje toegewezen had gekregen. Met mij erbij moest hij zowaar werken voor zijn geld...

Mijn laatste skivakantie was in 2002. Dat was de druppel. De groep waarmee ik in Italië zat was niet leuk. En tijdens een tochtje van de babypiste ben ik zo hard gevallen dat mijn rechterknie van omvang verdubbelde. Halverwege de week heb ik mijn gehuurde skispullen terug gebracht en besloot ik nooit meer op wintersport te gaan! God, wat was dat een bevrijding!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

vanuit een zonnig oostenrijk waar ik heerlijk in de zon heb gezeten
en fijn heb geskiet niet zo hard omdat ik gezellig met mijn nichtjes van 6 en 10 en de rest van mijn familie was, wens ik je een gelukkig en gezond 2008
liefs manon de jong

Tamara zei

Waar ben je gebleven Iréne?:( Ik mis je verhalen!!

xxx Tamara