zondag 16 december 2007

Argentijns kerstfeest

We waren natuurlijk niet zomaar in Rotterdam gisteren (en vandaag). Voor het vierde jaar op rij en ook meteen voor het laatst woonden we het grotesk opgezette kerstfeest bij dat Sjoerd's bijna exwerkgever (ingewikkeld en oninteressant verhaal) jaarlijks organiseert. Om 15:00 uur konden we inchecken in vijfsterrenhotel The Westin en om 16:45 uur werden we geacht opgedirkt en wel bijeen te komen in de lobby van het hotel om naar de feestlocatie te worden gebracht.

Plaats van bestemming was het Nieuwe Luxor theater, alwaar ons een avondvullend en met een Argentijns sausje overgoten programma werd aangeboden. En waar we al weken voor vreesden, werd inderdaad bevestigd. We kregen de musical Evita voorgeschoteld. Ik realiseer me dat dit nogal snobistisch klinkt en ik wil een gegeven paard ook helemaal niet in de bek kijken. Feit is echter dat Sjoerd en ik niet zo'n musicaltypes zijn. Sterker nog, we hebben er een bloedhekel aan... Dat blije, overdreven gedoe. Al na het eerste liedje zat Sjoerd in het donker steels op zijn horloge te kijken. Toen na een goed uur de zaallichten aangingen en de pauze aanbrak, hadden we aan een wederzijdse blik voldoende. Het gedeelte na de pauze - met hét liedje en dé jurk - kon ons gestolen worden. Wij gingen Evitaspijbelen! Met bier en wijn en even rust. Lekker hoor!

De rest van de avond dansten we ons - in meer en mindere mate - de blaren op de (hooggehakte) voeten en bekeken we ongenegeerd onze 1400 medefeestgangers. Sjoerd kwam tot de verrassende open deur-conclusie dat het nerdgehalte inherent is aan de dansbaarheid van veel mannen. Met andere woorden: hoe lelijker de vlinderdas, hoe bruter de bewegingen, hoe natter het hoofd. Brr!














Het personeelsetentje van Douglas dat ongelukkigerwijs juist vanavond gepland was, heb ik toch maar overgeslagen. Dat zou net iets te veel van het goede zijn geweest. (En dat ik daardoor toch naar de eerste echte aflevering van een nieuw seizoen Boer zoekt vrouw kon kijken was ook mooi meegenomen!)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Meid, wat zie je er prachtig uit! :D

x, Jaimie

Vita/Nuver zei

Geweldig, om gewoon die tweede helft te skippen. Ben bang dat ik mijn überbeleefde kerel niet zo ver zou kunnen krijgen en dat we alleen strijd zouden hebben om mijn steeds zwaarder aangezette bitchiness en gegaap :-)

Wonderlijk toch, dat zoveel mensen een jaarlijks musicalbezoek als traktatie beschouwen...

Jullie zien er trouwens blij en gelukkig uit op de foto: leuk!