dinsdag 4 maart 2008

Collega van goud

Het gros van mijn collega's is nu wel op de hoogte van mijn CF. Meestal is een hoestbui de aanleiding om dieper op de stof in te gaan. Want nee, dat komt inderdaad niet van het roken...

Vanmiddag kreeg collega J. dan ook haar lesje medische biologie voorgeschoteld. Ze wist niet wat CF inhield dus dreunde ik geroutineerd mijn standaard twee-minuten-spreekbeurt op. Over de doorgaans zuiverende werking van slijm en het tegenovergestelde effect van CF. Erfelijkheid blijkt voor veel mensen echter een lastig te bevatten iets. En als je niet van de hoed en de rand weet is dat vaak ook zo. "Dus dan geef je het ook door aan je kinderen?", vroeg ze tot slot. "Uh tja, da's nog zoiets...", haspelde ik en deed meteen het tweede deel van de spreekbeurt erbij. Voor de snelle leerling en/ of mensen die echt geïnteresseerd zijn. Lichtelijk geschrokken bood ze haar verontschuldigingen aan. Wat ik helemaal niet nodig vond want wist zij veel. "Weet je wat, als ik binnenkort zwanger raak en ik wil het zelf niet houden, geef ik het gewoon aan jou!", zo besloot ze mijn pauze.

Later op de middag hervatte ze ons kantinegesprek. Haar honger naar informatie was blijkbaar nog niet gestild. En dus gooide ik het thema longtransplantatie maar in de groep. Gekscherend vroeg ze of men niet beter gewoon al mijn ingewanden in een keer kon vervangen en bood ter plekke een van haar nieren te leen aan!

Een potentiële baby én een leasenier.
Er zijn dagen dat ik met minder naar huis ga.

6 opmerkingen:

Jannie zei

Hahaha wat een grappig verhaal! Gelukkig is het allemaal goed bedoeld! & best een compliment dacht ik zo! :)

ps: Hahaha blijkbaar ben ik dan toch nog niet zo'n intimi, maar nu weet ik dr van ;) Enne ja hij praat zo zacht vind ik, zullen mn tobra-oren wel zijn dan! :P

Mel zei

Je mag onze baby niet hebben, maar een lease contract is altijd bespreekbaar!!
Dikke knuf en tot snel!

Anoniem zei

Hoi Ireneke,

Super belevenis, maarre aangezien wij nieuw zijn in de wereld van CF (zie CFCafe) was ik benieuwd wat je in je 2 minuten uitleg verteld. Dus... kun je een 2min uitleg naar me mailen?? :-)

Esther

Irèneke's wereld zei

@Jannie: met intimi bedoel ik misschien meer My, Meself and Irene. ;-) Ik noem hem zelf altijd zo. Voor mijn longarts heb ik ook een koosnaampje verzonnen. Het moet tenslotte wel leuk blijven allemaal! :-D

Irèneke's wereld zei

@Mel: poep hem tzt eerst maar eens uit. Als ik hem leuk genoeg vind wil ik er best eens over nadenken... ;-)

Mel zei

Dat wordt gewoon ECHT de leukste, grappigste, mooiste, liefste baby van de wereld. Hallo!!! Duuhhh... met zo'n vader KAN dat toch niet anders!