donderdag 20 maart 2008

Opkikkers

De afgelopen dagen waren doorspekt met emoties.
Een opkikkertje - in de ruimste zin des woords - was dan ook best op z'n plaats. De eerste grijns van de dag werd veroorzaakt door de verhuiskaart die ik in onze brievenbus vond. Hij kwam van hond Bennie en was gericht aan Rover.
De tweede grinnik kwam op het conto van Charley. Zijn baas mailde me de kerstkaart die Charley het afgelopen jaar de deur uit heeft gedaan.










Als mijn moeder zich vroeger verdrietig voelde pakte ze steevast de schoenendoos met foto's uit de kast. Je kon er gif op innemen dat ze na twee doorgebladerde mapjes weer zat te lachen. Ik vond het als kind blijkbaar leuk om me apart uit te dossen (of was ik gewoon een apart kind?) en mijn moeder had er hobby aan om dat vervolgens op de gevoelige plaat vast te leggen. Je wil niet weten hoeveel foto's er zijn waarop ik een (schone!) onderbroek van mijn vader over mijn eigen kleren heb aangetrokken. Of dat ik in een boze pose door mijn moeder ben gekiekt. Klassiek is wel die ene foto waarop ik in mijn paardrijkleren (mét cap en rijlaarzen) op bed zit met mijn blokfluit in mijn mond. Toen kon ik al multi tasken!

Om een mooie traditie voort te zetten wil ik deze foto graag delen. Gemaakt toen we Rover nog niet zo lang hadden en Sjoerd bezig was zijn nachthok op te knappen. Rover ging vast proefzitten... Dat plofhaar, die scheve bek, die tand!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is wel heel toevallig.
Ik kon nu ook wel even een opkikkertje gebruiken....

Kijk ik op jouw blog, zie ik dit stukje. Nou het is gelukt hoor. Moest toch wel tussen een paar tranen door lachen om die foto van rover. Die kop! Die tand! Geweldig.

Kus Lisa

Mel zei

Wat een beestje toch, zo fijn dat hij zoveel mensen kan opvrolijken. De kaart/foto die ik in het zkh van jullie kreeg met achterop lieve woordjes maar voorop deze grote vriend zit nog steeds in mijn agenda en maakt mij regelmatig helemaal blij ;-)

Flo zei

Grijns!

Dat nieuwe haar hè, helemaal goed! Maaruh, ik ben nou ook wel héél benieuwd naar het blokfluitspelende Penny-meisje! :-)

Anoniem zei

Bennie vind het erg tof dat hij ook in je blog mag voorkomen Irène en hij bedankt jullie ook gelijk voor het mooie kaartje dat hij van Rover heeft gekregen. Hij kwispelde van geluk...!!!