vrijdag 28 maart 2008

Two years of partnership love

Vandaag is het twee jaar geleden dat we onze vrijblijvende verkering omzetten in een gewichtig geregistreerd partnerschap. En om dat te vieren hebben we een tafeltje gereserveerd bij restaurant Senzo in Echt. In de weken die aan deze dag vooraf gingen stuitte ik, speurneus in hart en nieren, op geen (on)duidelijke aanwijzingen over een eventueel aanzoek. Jammer.

Vorige week nog hoorde ik dromerig het verhaal aan van een stel waarbij hij maanden vantevoren wekelijks 50 euro van de gezamenlijke rekening pinde om daar de trouwringen van te kopen. Opdat zij er niks van zou merken. Tijdens een vakantie op Sicilië ging hij in een antiek theater door zijn knie en overhandigde haar de ringen. Hoe in- en inromantisch ook, de actie had wat mij betreft twee leermomenten. Dat van dat pinnen is heel slinks! Misschien een tip voor deze of gene? Maar dat van die ringén (meervoud) vond ik persoonlijk iets minder geslaagd. Die wil ik liever samen uitzoeken. Een enkele verlovingsring op het moment suprème volstaat wat mij betreft.

Maar ja, geen aanzoeken over en weer hier dus. Sjoerd heeft er tegenwoordig hobby aan om mij uit te dagen hem te vragen, als ik écht zo graag wil. Dat gaat dus niet gebeuren. Zo ouderwets ben ik dan ook wel weer. Wel verrasten we elkaar met een hele mooie bos rode rozen (van hem voor mij) en een ontspannend uitje naar Thermae 2000 in mei (van mij voor hem).

Geen opmerkingen: