woensdag 30 april 2008

Afwezigheidsraadsel

Omdat wij de komende dagen in Parijs verpozen zal het op deze plek rustig blijven. Maar om mijn lezers niet helemaal teleur te stellen heb ik een raadseltje bedacht.

Onderstaande foto's zijn genomen in respectievelijk 1984 en 1987, tijdens onze Eerste Heilige Communies. Sjoerd deed dad volgens mij ergens in april en ik op 28 mei, Hemelvaartsdag. Ik weet dat nog zo goed omdat het de dag na mijn moeders verjaardag was en ik de dag ervoor (tijdens mijn moeders verjaardag dus) ziek was. De juffrouw vertelde me later dat mijn klasgenootjes voor me hadden gebeden opdat ik op tijd weer beter zou zijn voor de grote dag. Hoe zoet! Waarmee ik evenwel niet bewezen acht dat bidden helpt...

De opdracht is simpel. Wie is Sjoerd en wie is Irène? En wellicht dat een klein deel van mijn lezers nog meer bekende snoetjes herkent... ;-)

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Irene is denk k die met dat blauwe geruitje jurkje!

En sjoerd is denk k........... Verkleed als pastoor! Nee heb echt geen idee!!!

Ik geef t op!

Fijne dagen nog in PARIEEEEEEEEE

x Lisa

Anoniem zei

Oh en nog ff iets he....

84 en 87!!!! Wat zijn jullie eigenlijk oud!!! (maar wel heel lief hoor)

Maar toen was ik er nog niet eens:O

lielie zei

Heeey..

Nou aangezien ik je/jullie niet "ken" ben ik maar met lisa gaan raden, via msn overleg gehad.... maar we zijn er toch niet uit gekomen!!!

ben zeer benieuwd wie jullie nu zijn op de foto...

have fun in parijs!!
dikke kus Annelie

Juudje zei

Ik denkkk dat Sjoerd de jongen in het midden op de voorste rij is.

En Irene het meisje op de voorste rij, met bril (hoewel ik me niet kan herinneren dat jij een bril en/of lenzen hebt).

Ik ben benieuwd!!

Mel zei

Sjoerd, tja, die staat helemaal links op de eerste rij.
Irène, ik gok heel voorzichtig op het meisje derde links, in witte broekpakje..


Ennuh.. ja, het mooiste menke op de foto's is die toch bij Sjoerd op de foto, twee rij, derde van rechts.. :-).. maar ja, dat is ook die van mij hihi..

Tamara M. zei

Ik denk ook Sjoerd, middelste op de onderste rij, bij de geelwitte bloempjes.

En Iréne ik heb echt geen flauw idee...
xxx Tamara

Anoniem zei

Tja, Sjoerd is toch echt niet die jongen in het midden, dat is nl. Michael (tegenwoordig Mike) van Komen; die doet voor zijn brood ook heel iets anders dan Sjoerd....
De meneer linksboven heeft het nog geschopt tot Hulpbisschop van Roermond...

Nancy zei

Ik gok op het meisje achteraan met haar ogen dicht. Derde van links, half verstopt achter het groen/rode lint.

Mijn communie was in 1981.... da's lang geleden. Volgens mij heb ik alleen maar actiefoto's, ik zal es kijken. Van de wekkerradio die ik toen van opa en oma kreeg is de radiofunctie al heel lang geleden gestopt, maar we gebruiken hem nog steeds elke dag als wekker!

Anoniem zei

Tja, ik vind Mike (wist trouwens niet dat ie nu zo heette, je vertelt wat nieuws, mede-BMW-rijder) héél aardig maar hij doet inderdaad iets héél anders voor de kost. En hij heeft een iets andere geaardheid, met andere woorden: als ik Mike was zou ik niet met Irène samen zijn ;-)

Nancy zei

De spanning voor de ontknoping van het communie-raadsel begint nu echt ondraaglijk te worden. Verlos ons uit deze onzekerheid!

Kata zei

Ik kom er ook niet uit maar durf dat nu pas toe te geven nu blijkt dat niemand er echt uitkomt.

Okee, ik geloof blind dat Mel weet waar ze het over heeft aangezien haar J. Sjoerd kent van voreger, dus dan is Sjoerd die jongen links vooraan. Okee, ik had 'm niet herkend maar ik kán het geloven.

Maar Irène??? Heb je zeker de goede foto gebruikt? Ik kom er echt niet uit!!!

Wat een zooitje ongeregeld is het trouwens bij jullie vergeleken bij de ijzeren discipline van het groepje van Sjoerd.

Anoniem zei

Duurt wel lang zeg voordat de oplossing wordt gegeven !!