dinsdag 1 april 2008

De jeugd van tegenwoordig

Het voetbalplaatjesleger is ongemerkt overgegaan in de knikkerbrigade. Bij de knikkerautomaten die eruit zien als kauwgomballenautomaten in onze supermarkt stonden twee bakvissen op skeelers (of skates, ik heb de wieltjes niet geteld). Toen ik mijn eerste muntje in de automaat wurmde en verwoed aan de draaischijf morrelde vroegen de dames of ik de knikkers zelf spaarde. Jazeker! Sinds ik weet dat Fleur alles spaart wat er te sparen valt sla ik geen muntje, zegeltje of pakje kaarten meer af. De eerste Het Huis Anubis-knikker kwam eruit gerold en fluks liet ik mijn tweede muntje in de automaat verdwijnen. Het geluid van een rollende knikker bleef echter uit. De deernes wisten me te melden dat je in zo'n geval gewoon de automaat even schuin moet houden. Dan komt 'ie vanzelf. Maar als zelfs dat niet werkt moet je de medewerkster van de servicebalie erbij halen. "En staan jullie hier de hele dag op wacht?", vroeg ik, licht cynisch. "Nee hoor, nou ja soms. Maar meestal een paar minuten." Stelletje wijsneuzen.

Geen opmerkingen: