woensdag 9 april 2008

Herriestoppers

De functionaliteit van mijn oren is per vanavond wederom met een fractie afgenomen.

Tobi-oren zijn in CF-land een bekend fenomeen. Het antibioticum Tobramycine kan als bijwerking gehoorbeschadiging opleveren. In de meeste gevallen wordt dat echter beschouwd als collateral damage. Slechte longen zijn door de bank genomen immers minder handig dan slechte oren. Met mijn tobi-oren valt het, op een 'hè?' hier en een 'wat?' daar, vooralsnog wel mee geloof ik.

Waar ik ze meer schade mee toebreng is het eens in de zoveel tijd onbeschermd bezoeken van concerten van harde bands in kleine. En dan bedoel ik niet het oorstrelende Bløf in de HMH.
Sjoerd heeft sinds kort professionele earplugs gekocht. Omdat hij door de jaren heen ook niet bepaald op een decibelletje meer of minder heeft gekeken en daar nu de bittere vruchten van plukt.

Na vanavond met veel plezier Terror en Ignite in de Tilburgse popzaal 013 aangehoord te hebben, weet ik het zeker. Er komen ook echte oordoppen voor mij. Want zolang het merendeel van de aanwezige muziekliefhebbers met gehoorbescherming naar de spelende band staat te luisteren, komt blijkbaar niemand op het idee om het geluid gewoon wat zachter te zetten en moet je zelf dus maar de verstandigste zijn.

Of is dit weer een klein bewijs van mijn voortschrijdende ouderdom? In dat geval: jahoe!

1 opmerking:

Mel zei

Mijn J komt nu ook steeds met piepende oren thuis..maar hij is nog niet overstag. En geloof me, al die jaren Backfire! en andere herrie, hebben zijn gehoor ook echt geen goed gedaan. Goed idee van jullie wel, gebarentaal kletst toch minder lekker namelijk ;-)