zondag 13 april 2008

Naar oma

Als mijn moeder niet had voorgesteld om samen naar oma te gaan, had het vast nóg langer geduurd voordat Sjoerd en ik er geweest waren. Het is inmiddels zeven maanden geleden dat ze is verhuisd en tot mijn schande moet ik bekennen dat we haar nieuwe onderkomen nog nooit hadden gezien.

Ze zit er mooi bij. In haar Goolse nieuwbouwcrib op de tweede verdieping. Feitelijk is haar woonkamer een kopie van het huis waar ze eerst woonde en dat maakt het wel vertrouwd. Zelf scharrelde ze er in elk geval rond alsof ze nooit anders had gedaan. Ze vertelde enthousiast over de gymclub waar ze elke dinsdagochtend naar toe gaat en deed en passant wat armbewegingen voor. Verbaasd sloeg ik haar gade. Deze oma kende ik nog niet.

Na twee uur koffiewafels en tuckoekjes eten sloegen we de pin erin. Bij het afscheid kreeg ik een ouderwetse omaknuffel-met-klapzoen-in-mijn-oor en fluisterde ze me toe dat ik het laatste kleinkind was dat nog niet langs was geweest. Tja oma, iemand moet de rij sluiten...
Maar mijn top 3-notering 'leukste kleinkind' ben ik vooralsnog kwijt. ;-)

Geen opmerkingen: