zaterdag 3 mei 2008

Parijse overpeinzingen

En net toen de temperatuur eindelijk wat aangenamer werd, zat ons Parijse avontuur er alweer op... In de stralende zon reden we richting het noorden. Met een Franse radiozender op de achtergrond passeerden de afgelopen dagen nog eens de revue.














We lachten smakelijk om onze ontmoeting met de noord-Afrikanen onder een donkere brug bij het Louvre. Ze klampten ons aan voor wereldvrede in Darfur. In hun handen hadden ze een klembord met daarop een knullig in elkaar gestiefeld stencil. Het was zo vaak gekopieerd dat je niet eens meer kon zien voor welke neporganisatie ze stonden te prediken. Maar ja, noem wereldvrede en Darfur in één zin en ik ben om. Aan mij zal het niet liggen als het niet lukt. Ik heb mijn bijdrage geleverd. Vijf euro wisten ze af te troggelen en als dank riep de ene Hakunamatata en de ander God Bless You!. Sjoerd noemde ze oplichters. Noem me naïef, maar die lui hebben hun vaderland vast niet uit luxe verlaten. En als ze door mijn vijf euro een nieuw paar Nikes kunnen aanschaffen 's avonds niet uit een prullenbak hoeven eten gun ik ze dat geld van harte.














Pas bij thuiskomst kwam Het Huis weer ter sprake. We hadden er allebei goed (en in stilte) over nagedacht tijdens onze stedentrip. Ik was nog steeds enthousiast en opteerde in elk geval voor een tweede bezichtiging. Sjoerd had zijn aanvankelijke minpunten wat beter kunnen relativeren, maar de aap die uit de mouw kwam over zijn échte bezwaren was behoorlijk verrassend. Zonder te veel in detail te willen treden komt het erop neer dat het huis net een jaartje te vroeg komt. Enerzijds vind ik dat best wel jammer, anderzijds staat het alternatief me ook wel aan. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

1 opmerking:

Mel zei

Nu maar hopen dat beide heren die de wereld gaan redden..huhuh... de dag hiervoor niet uit een prullenbak op het Centre Georges Pompidou hebben gegeten :-)