zondag 4 mei 2008

Wie wij nou waren...

Zoals beloofd: hier dan de ontknoping van het communiefotoraadsel.

Sjoerd is inderdaad dat manneke aan de linkerkant op de onderste rij.
En ik ben inderdaad dat meisje in het roze pakje met die enórme bril in het midden van de foto.














@Lisa: dat meisje met dat blauw geruite jurkje was in een latere fase (groep 8) nog eens een poosje mijn 'beste vriendinnetje' maar werd later 'my livin' nightmare'. Ik zeg maar zo, with friends like these, who needs enemies... En nee hoor, wij zijn niet oud. Jij bent gewoon vreselijk jong! ;-P

@Judith en Tamara: Het middelste jongetje op de onderste rij runt tegenwoordig een gaysauna. Het moge duidelijk zijn dat Sjoerd een ander carrièrepad heeft gekozen...

@Nancy: zie je Lisa, een communie uit 1981. Dat maakt jou helemáál jong en groen! Wat vreselijk schattig Nancy, dat jij je communiewekker nog steeds in gebruik hebt. Ik kreeg van mijn ene opa en oma een wit horloge én een heuse kinderbijbel en van mijn andere oma een vernuftig bedlampje. Geen van deze items vervult momenteel een rol in mijn leven.

@Kata: even over die discipline vs. wanorde op beider foto's. Sjoerd's communieklasje was niet groter dan de getoonde brave borsten op de foto. Onze voltallige communiekantjes-in-het-gelid-op-het-schoolplein foto was echter te onduidelijk om op deze site te plaatsen. Daarom koos ik voor een actiefoto van een gezellig liedje tijdens de kerkdienst.
(Ieder mag het weten,
de heer geeft ons vandaag,
zijn heilig brood te eten
en wij wij komen graag.
Ja zeg, heb je het vernomen?
Hier staat voor ons nu een tafel klahaar.
Zie, heer wij zijn gekomen,
wij samen mehet elkaar!)


@Anoniem: geduld is een schone zaak. Zeker waar het communies betreft... ;-)

1 opmerking:

Mel zei

Ahum... toch maar even ZELF melden dat ik jullie dus beiden goed had.. Als enige.. dus bij deze.. ff de eer naar mezelf halen ;-)