zaterdag 14 juni 2008

Voor u gezien V

Met de gehele dvd-box nog vers in het geheugen was dit het uitgelezen moment om aan de film te beginnen. Ik snakte inmiddels naar een onnavolgbare oneliner van Samantha of een venijnig Chan-hello! van Anthony. Het kostte me allerminst veel overredingskracht om Sjoerd mee te krijgen naar de bioscoop. Het vooruitzicht van (nog maar eens) een avondje niet zelf koken (want ticketmenu!) doet bij ons allebei nog steeds wonderen. En tot ons beider verbazing was de zaal niet eens tot de nok gevuld met louter vrouwvolk. Of zouden al die mannen speciaal voor de eerste kennmismaking met de nieuwe Mercedes GLK zijn gekomen?

De film laat zich bekijken als een ultra lange gewone aflevering van SATC. Iets wat voor mij gesneden koek was, gezien mijn recente marathonweek met een gemiddelde score van 15 afleveringen per dag. Middels een korte terugblik met hoogtepunten in de levens van de vier dames wordt de draad na vijf jaar probleemloos weer opgepakt. De vrijgezelle deernes van toen focussen nu op het leven met een vaste partner en alle bijkomende problemen van dien.

Enkele bekende Nederlandse vrouwen die de film tijdens de première zagen, beweerden dat er nogal wat huilmomenten inzitten. Maar dat moet aan hun zwangere staat van zijn en bijbehorende emotionele incontinentie hebben gelegen. De enige traan die ik plengde was van het lachen om de aanblik in Miranda's national forrest tussen haar benen. De dramatiek in de film is zo over de top dat je je moeilijk met het leed kunt identificeren. En dat is wat mij betreft prima!

2 opmerkingen:

Elke zei

Hey

Kwam op je blog terecht via die van Kata..

Naar de film van sex and the city gaan staat ook nog op mijn 'to do lijstje'! Heb er alleen nog maar positieve commentaar over gehoord tot nu toe!

Gr
Elke

Joeltje zei

En ik maar denken "Irène, die gaat vast mee na haar vakantie", maar nu ben je al geweest. Gelukkig was het wel leuk.
- gaat verder zoeken naar iemand die wel mee wil naar SATC the Movie -
Grtz