dinsdag 29 juli 2008

In de rebound: dartel hertje

Ik ben nu een week 29 en in die week heb ik twee keer de vraag beantwoord hoe oud ik eigenlijk ben (geworden). En tot twee keer toe waren de reacties op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig. Terwijl bij de een de wenkbrauwen tot ver over het voorhoofd werden getrokken, viel bij de ander de mond open en de schaar zowat uit haar hand. Ik, 29? Dat gaven ze me - onafhankelijk van elkaar - echt niet. 24, 25 Jaar. Hooguit!

Als je 15 bent wil je als dartel hertje natuurlijk niks liever dan ouder geschat worden dan je bent. Want ouder betekent volwassener en dus een vergroting van het potentieel op de vriendjesmarkt. Waar het omslagpunt precies heeft gelegen is me niet helemaal duidelijk, maar ik geloof dat het op je negenentwintigste juist weer oké is om jonger geschat te worden dan je bent. Denk ik.

Geen opmerkingen: