vrijdag 22 augustus 2008

Change of plans

Zo sta je op in de veronderstelling (en ook wel een beetje vrees) een redelijk volgeplemte dag te hebben (want hoe krijg ik het allemaal geregeld zonder 's avonds de slapende gastvrouw uit te hangen?). En zo blijkt nog voor het middaggloren dat alle plannen gewijzigd zijn en een volstrekt blanco middag voor me ligt.

Dat betekent in elk geval: níet verplicht stofzuigen opdat eventueel rondkruipende bezoekbaby een niet-erfelijke longaandoening ontwikkelt als gevolg van ingeademde mensen-/ hondenharen. En ook níet verplicht boodschappen doen opdat ouders van bezoekbaby karig op een houtje moeten bijten.

Maar wat dan wel? Tja, het was inmiddels alweer een hele poos geleden dat ik mijn neus in Maasmechelen had laten zien... Feitelijk werd ik er node gemist! =D
Binnen twee uur shopte ik een prachtige buit bij elkaar. Een rok, een tas én een jas. Die ik postuum opdroeg aan Lisa, winkelkoningin in ruste. ;-) Retail Therapy is de beste uitvinding ooit!

Na zessen togen we naar Ikea. Voor een eerste rondje keukenoriëntatie én een hapje eten (onder het mom 'ja, als we er tóch zijn...!'). Wat betreft keukens kijken kwamen we van een koude kermis thuis. De vestiging in Heerlen wordt momenteel nogal verbouwd en behalve glazen, vazen, kaarsen en een verouderde keukenbrochure (want de nieuwe gaat per 1 september in...) viel er weinig te beleven. Gelukkig was het restaurant wel gewoon open en konden we ons laven aan Noorse zalm en Zweedse balletjes.

We besloten de avond op mijn ouderlijk nest. Waar pap en mam verhaalden over hun geslaagde campervakantie in Frankrijk. Met levensgevaarlijke bergweggetjes, het mysterie van de gratis camperplekken voorzien van water en stroom en de fotowens van mama als papa's plannen doorgaan. En mijn moeder tot de conclusie kwam dat er altijd iemand dood gaat als zij op vakantie zijn. Lijkt me duidelijk: rap dat wiebelhuis op wielen verkopen en voortaan het huisje Hinter Hausen - voorzien van barretje, zonnebank, sauna én jacuzzi - boeken.

1 opmerking:

Marjolein zei

Shoppen en nog in Maasmechelen ook, klinkt helemaal goed!