donderdag 14 augustus 2008

Hooligan hond

Rover, het stuk tuig, dacht mooi even mee te liften op de mineurstemming waarmee de dag gisteren doorspekt was.
Wij verdrietig, dan hij ook. Zo solidair is hij wel.

Omdat het inslapen de laatste tijd weer niet zo wil vlotten, gunde ik mezelf gisteravond een stevige slaapmuts. Het was de kunst de witte wijn dermate te doseren dat ik lodderig genoeg was om, eenmaal in bed, binnen vijf minuten in te slapen. Dat leek aanvankelijk ook te lukken. Tot ik heel in de verte iemand "Rover" hoorde verzuchten. En vervolgens een hoop gebonk. Stond die strontverwende hond van ons midden in de nacht een hoop amok te maken! De rebel wenste óók binnen te slapen en maakte dat duidelijk door in een monotoon ritme tegen de (pas geverfde...) achterdeur aan te springen. Om zijn protestactie nog wat vocale kracht bij te zetten, produceerde hij een arsenaal aan hoge keelgeluiden. Lijp werden we ervan!

Eerst ben ik twee keer op mijn blote voeten naar buiten gestiefeld om hem eens flink bij zijn nekvel te grijpen, zoals een moederhond dat bij haar puppiekind zou doen. Die kans kreeg ik echter niet eens, omdat de rotzak al plat op zijn rug met de poten omhoog lag, tegen de tijd dat mijn linkerhand zijn pluizige lijf had bereikt. Daarna was het de beurt aan Sjoerd, aangezien mijn pogingen vruchteloos bleken. Ook hij stevende enkele keren woest de tuin in en heeft het stuk tuig uiteindelijk tot kalmte kunnen manen. Wat een figuur...

5 opmerkingen:

Joeltje zei

Ik neem aan dat ie wel binnen heeft geslapen, de liefste hooligan hond there is?! Of zijn jullie wel van het consequente, net als mijn wederhelft? Ik niet zo, das duidelijk.

Irèneke's wereld zei

Binnen? Mooi buiten dus hè!
Wij bepalen hoe, wat en waar.
Niet hij!

En wat denk je? Vannacht geen vuiltje aan de lucht. Boodschap is dus wel overgekomen! :-)

Joeltje zei

@Irene: jaja, dat weet ik. Maar zo'n harig beest kan ik niet snel weerstaan, zowel jullie stuk tuig niet als dat van ons.
Ben benieuwd hoe dat straks met kiendje moet gaan. Dan komen wellicht toch mijn pedagogische kwaliteiten van pas.. Ik weet het niet. Ik hoop het. En manlief hoopt nog harder mee..

Miranda zei

@joeltje; kiendje laat je toch ook wel binnen slapen mag ik hopen..;)

Joeltje zei

@Miran: kiendje slaapt zeker binnen, net als Minoes overigens. Maar of ik kiendje echt zo stoer in bed laat liggen als kiendje huilt (want roep ik nu altijd "ik ga écht niet direct dat kind uit bed halen hoor!) is nog maar de vraag..