donderdag 7 augustus 2008

Swingend strijken

In de loop der tijd hebben we een leuk was-weg-werk-ritueel geschapen samen.

Meestal is het zo dat Sjoerd ergens in de avond achter de computer belandt. Vaak zet hij dan een - al dan niet gezellig - muziekje op of duikt de cd-kasten in om liedjes voor z'n iPod te rippen. Als ik tv zit te kijken maar door zijn herrie het programma niet meer kan volgen, stampvoet ik tijdens een reclameblok naar het kantoor. Of het effe wat zachter kan!

Rover komt dan steevast achter me aan gedribbeld en nestelt zich in een vloeiende beweging in zijn werkmand. Hij houdt wel van een bak herrie! Dan valt mijn oog op de stapel strijkwas de me vanaf de plank aankijkt en bedenk ik me dat het eigenlijk toch een stom programma was waar ik naar zat te kijken. Waar zat ik eigenlijk ook alweer naar te kijken?

En voor ik het weet sta ik al swingend en meezingend een van mijn plichten als tegen-wil-en-dank huisvrouw te vervullen. Wij met ons drietjes in het kantoor annex waskamer annex bibliotheek; geluk kan zo eenvoudig zijn.

Geen opmerkingen: