zaterdag 30 augustus 2008

In stijl afsluiten

We hebben hem ten volle benut, deze - naar alle waarschijnlijkheid - laatste mooie zomerzaterdag van 2008.

's Middags kwam de voltallige familie P. op visite, mét spiksplinternieuwe bolide. Wij zeiden WAUW! Daarna installeerden we ons in de tuin. Voor de koters drapeerde ik een plaid op het gazon; het leek net echt, daar bij ons achterom. Natuurlijk was het C.'s vurige wens om Rover uit te laten, ze had er zich al dagen op lopen verheugen. Een genoegen dat niet geheel wederzijds was. Rover moest het nogal ontberen, in de hitte en geleid door een driejarige met pit. Op ons rondje door het dorp passeerden we geheel toevallig de lokale uitvoering van De Duif. Als door een hogere macht werden we de drempel over getrokken. Een riem met een staartje en plethemdje later stonden we weer buiten. Eenmaal thuis doken Sjoerd en ik de keuken in om te doen waar we altijd nogal de kriebels van krijgen. Koken voor anderen. Niettemin vond het gekookte goedje gretig aftrek en vertrok de familie P. even later rondgebuikt op weg naar huis.









's Avonds werden we bij mijn ouders verwacht voor de jaarlijkse BBQ met de familie B. Althans, zij kjoewden barbe en wij verteerden onder het genot van een drankje onze pastamaaltijd. Hoe het gesprek op sterrenkunde belandde is me een raadsel, maar op een gegeven moment vonden we onszelf om de vijver met het hoofd in de nek. Gezamenlijk turend naar de Grote Beer en nog een andere ster die ik toen al niet kon zien en waarvan ik de naam ook alweer ben vergeten. Dat heb je hè, met die alpha's. Die zijn met heel andere dingen bezig. Tot onze ontsteltenis moesten we daarna ontdekken dat het incident van twee jaar geleden nog steeds een zichtbaar spoortje heeft nagelaten in het gezicht van A. De hond hoefde desondanks niet op de plaat. Mazzelkont!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ze staan er weer mooi op, Sjoerd en Olivier! Wat waren ze samen leuk aan het spelen. Ik vond het een heerlijke middag. Carlijne houdt niet op over Rover. Hij maakt toch echt wat bij
haar los ;-)

XXX
Mariëlle