zaterdag 25 oktober 2008

Griezeltijd!

We hebben onze burgerplicht weer vervuld. Van maatschappelijke onbetrokkenheid kun je ons niet betichten. En we vonden het nog leuk ook! Voor het vierde jaar op rij werd er in het dorp waar ik ben opgegroeid een griezeltocht georganiseerd. En voor het vierde jaar op rij vroeg vriend W. of wij daarbij wilden helpen. Al die andere jaren waren we helaas verhinderd, maar dit jaar waren we dan eindelijk in de gelegenheid om iets engs aan te trekken en de dorpskinderen eens flink de stuipen op het lijf te jagen...









Sjoerd werd, vergezeld van nog een coghost, met een wit laken over zijn hoofd het kerkhof opgestuurd. Spoken moest 'ie! Hij deed van "whoe whoe whoe" en rammelde vervaarlijk met zijn ijzeren bel. Dat het op de voltallige kinderschare alles behalve akelig over was gekomen, bleek naderhand. Toen uit alle chipsmondjes hetzelfde kwam. "De spookjes waren het liefst!" Hij heeft het gewoon niet in zich, eng zijn. ;-)

Omdat uren aan een stuk buiten in de natte vrieskou bivakkeren niet bepaald slim is, was ik ingedeeld bij de kassa. Samen met een heks moest ik binnen in het jeugdhuis de inschrijvingen controlen en groepen indelen. En zoveel mogelijk lichtgevende stokjes van twintig cent verkopen. Wat nog bepaald geen sinecure bleek. Verkleed werd ik ook, helaas. Bij aankomst dacht ik nog de dans te kunnen ontspringen, maar al snel werd me een kledingzak overhandigd. Erin vond ik een zwierig gewaad met bijpassende pruik en heksenhoed. Waarvan ik me direct afvroeg wie dit ding allemaal nog meer op en aan hadden gehad en hoeveel vreemde huidschilfers ik me daarmee op de hals zou halen. Brr! De pruik-plus-hoed constructie bleek absoluut onhandig. Het vieze witte nephaar zakte onophoudelijk over mijn ogen en ook de heksenhoed verloor het gevecht met de zwaartekracht aldoor. Dan maar alleen de jurk. Waardoor ik me - op een opvallend prettige manier - ernstig indentificeerde met de zangeres van gothicband Within Temptation, Sharon den Adel. En Kate Bush. Ik Wuthering Heights-te me een slag in de rondte en jankte Heathcliff Sjoerd toe dat ik Kathy was. Dat hij thuis moest komen. Dat ik het zo koud had. Dat hij me in zijn raam moest laten. Maar hem wachtte het lot van de kille nacht. En hij schuifelde whoe-roepend en belrammelend richting kerkhof.

2 opmerkingen:

Kim zei

Staat jullie goed!! =P

Anoniem zei

Carlijne zou zeggen: "zij heeft wel mooie lippenstift op".

XXX Marielle,

Ps; Mooie outfit!!