woensdag 15 oktober 2008

Mijn liedje

Vanmorgen nam ik me nog voor om vanmiddag eens lekker de couch potato uit te hangen. Er wachtte me nog enkele afleveringen ER seizoen 11 en ook seizoen 3 van Gooische Vrouwen staat vooralsnog ongezien in de kast. Het droge doch druilerige weer was er absoluut naar, dus hoppa. Schijfje erin en snorren met die handel.

Maar zoals wel vaker gebeurt, was ik ook vandaag niet achter de computer weg te branden. Tijdens het sprayritueel belandde ik op YouTube. En bleef ik hangen. Autist Gewoontedier als ik ben beluisterde ik via het eerste tabblad mijn serie vaste liedjes. Intussen speelde ik op het tweede tabblad ontelbare potjes Bubble Shooter. Ligt het trouwens aan mij of bestaan er echt mensen die dat ontzettende spelletje al eens helemaal uitgespeeld hebben?!

Daarna belandde ik bij Claudia de Breij en keek naar talloze filmpjes waarin ze in haar tv programma Thank God it's Friday bekende gasten toezingt. Vaak bijzonder grappig en soms ook een tikkeltje ontroerend. Toen had ik eigenlijk moeten stoppen. Gewoon sprayspullen opruimen, douchen en aankleden. Maar ik stuitte op iets anders. Ineens stond daar ook dat ene liedje tussen. Dat liedje wat me toen al drie lagen kippenvel bezorgde en waar nu de tranen van over mijn wangen stroomden. Onophoudelijk. Omdat ik steeds maar weer 'opnieuw bekijken' aanklikte. Het was niet meer te stoppen. Ik was niet meer te stoppen. Ik was volslagen emotioneel incontinent geworden. Door een liedje. Inmiddels, na meer dan twintig keer luisteren en meeprevelen, houd ik het bijna droog.

Eigenlijk wil ik het hier niet delen. Want het moet mijn liedje blijven. Ons liedje. Ondanks dat het natuurlijk allereerst van Claudia zelf is en degene waar zij het voor schreef. Waarschijnlijk haar Connie. Maar daarna wil ik er graag beslag op leggen. Bij deze dus. Handen af van dit liedje. Oké?

4 opmerkingen:

Tamara M. zei

Bubble shooter!! Dat doe ik ook altijd!! He-le-maal verslaafd aan!! En ja, ik speel het regelmatig uit:P Maar welke versie speel jij dan? Ik deze:http://www.spelletjes.nl/spel/bubble-shooter.html

Grappig, ik dacht dat ik de enige was die eraan verslaafd was. Gelukkig kan ik de volgende keer tegen Rick zeggen: Ik ben niet de enige!! ^^)

Mooi liedje, ik ken het niet.

liefs Tamara

Miranda zei

Ik red het niet zonder tranen door de volle 2.52 minuten heen te komen...
Mooi Irène!

Yehudith zei

Ja, net uitgespeeld tijdens een spraybeurtje :D

Liedje kende ik niet, mooi.

Groetjes, Judith

Anoniem zei

Mooi nummer: Sorry, zal wel aan mijn workaholic mentaliteit liggen... Tijdens het spryen, lees ik de weekstaten van onderaannemers door, en ga daarna meteen bonnetjes voor ze schrijven.

en drooggehouden wat weer al liggen aan mijn ongevoelige gedrag.

vooral het stukje vanaf 1:30 tot 1:43 vond ik trouwens mooi. Heb zelfs toch even een cutaatje opgeschreven

Groetjes vanaf kantoor,(zo hard werk ik nou ook weer niet dus...)

Maarten