donderdag 16 oktober 2008

Van het kastje naar de muur

Oowww, af en toe heb ik zin om heel hard met mijn hoofd tegen een muur te bonken. Nu is geloof ik zo'n moment.

Twee weken geleden liet ik de diabetes verpleegkundige weten dat ik het wil gaan proberen, een insulinepompje. Zij zou een machtigingsverzoek indienen bij het CZ en zodra hun toestemming binnen was, kon de pomp worden besteld. Prima. Binnen een week kreeg ik voor mijn eigen administratie nog een afschrift van dat verzoek. Helemaal netjes.

Wat schetst echter mijn verbazing? Vandaag kreeg ik een kopie van het originele verzoek teruggestuurd. In het begeleidend briefje stond dat binnen de huidige regeling vooraf geen toestemming meer aan CZ hoeft te worden gevraagd. Ik kon rechtstreeks contact opnemen met een leverancier die een contract heeft met CZ. En de leverancier toetst dan weer of ik al dan niet recht heb op zo'n pompje.

Aaarrrggg! En dan vooral vanwege dat nonchalante toontje.
'Meid, dat hoef je toch helemaal niet aan ons te vrágen joh?! Gewoon lekker bestellen dat ding en dan komt het dik in orde allemaal. Wil je er nog een nieuwe alvleesklier bij? Of toch liever longen? Doen we!'
Tsss, alsof ze altijd overal zo makkelijk over doen. Alsof ze werkelijk scheutig met vergoedingen strooien als waren ze het Pietencollectief van de Goedheiligman zelve. Terwijl het uit coulance vergoed krijgen van vitamines een onneembare vesting is. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Joeltje zei

Heerlijk ja, de verzekeringsmaatschappijen, regelingen enz. in dit land. Van kastje naar de muur, dat hebben zij uitgevonden!