dinsdag 18 november 2008

Het woonadvies

Dat we zó bij haar in dienst konden, grapte ze. Na het zien van Sjoerd's tekenkunsten (op schaal!) en mijn noeste plak- en knipwerk. Daarna sloeg ze verwoed aan het tekenen. Ze mat, streepte en gumde. En streepte opnieuw. Onze antieke kast bleek precies te passen op de plek waar we hem bedacht hadden. Dat was mooi nieuws! Want anders moest daar ook weer iets anders voor komen en eigenlijk waren we er best aan gehecht. Voor zover dat kan, met kasten.














Ook vroegen we haar, nu we er toch waren, een alternatief voor de woonkamer te bedenken. Dus zonder alles bepalende hoekbank. Vaardig schetste ze een optimaal benutte leefruimte. Met een comfortabele bank als middelpunt van de ruimte, een knus karpet, fauteuils en hockers en verder veel symmetrie. En laat symmetrie nou net mijn codewoord zijn! Van enthousaisme kleurden mijn wangen al roder. Zo moest het worden. Uiteindelijk. Want we zijn ook nog steeds op zoek naar een kweker die geldbomen verkoopt.

Na een creatief proces van twee uur verlieten we het pand met een tafel en een hanglamp voor erboven. Of liever een aanbetaling daarop. Want zolang we wonen waar we nu doen, is tweeëneenhalve meter teakhouten eettafel echt te groot. En die blitse lamp (van het moodboard!) kunnen we vooralsnog evenmin kwijt. Maar het geeft in elk geval rust te weten dat de keuken en het eetgedeelte nu klaar zijn. De rest komt later.

Oh ja, dat van die hype met ladders was echt geen geintje. Als bewijs heb ik een speciaal moodboard van ladders gemaakt. Ik was immers toch bezig. De illustratie is bij dit stukje toegevoegd!

4 opmerkingen:

lielie zei

ziet er leuk uit... zie toevallig ons salontafeltje er ook tussen staan ;)

ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

liefs Annelie

Irèneke's wereld zei

@Annelie: Dank je! :-) Welk salontafeltje bedoel je? Die van Ikea of Goossens?

Anoniem zei

Mooi die teak-meubels! Helemaal leuk! Maar waar zijn nu die tekeningen? daar ben ik ook wel benieuwd naar ;)
Groetjes Daphne

Joeltje zei

Hé, die Jonsberg vazen heb ik! Jaha, zowel de zwarte als de witte. De roze vond ik zelf maar lala, dus die liet ik staan.
En hé, wij hebben zojuist een nieuwe lamp gekocht voor boven de eettafel. Volgende missie is een nieuwe eettafel. Komt snel kijken, komt snel kijken?!