donderdag 13 november 2008

Push the button

Na een ultra kort nachtje van slechts vier uurtjes slaap ging de wekker vanmorgen veel te vroeg. Was mijn eigen schuld hoor, had ik maar eerder onder de wol moeten kruipen. Maar ja, achterstallig weblogonderhoud hè...

De reis ging andermaal naar Utrecht, alwaar de diabetes verpleegkundige ons met open armen opwachtte. Voor mijn pompexamen ben ik met vlag en wimpel geslaagd. Alle functies die ik moest kennen en zelfs nog enkele extra kon ik probleemloos toepassen. Het gevaar zit 'em bij mij in de afwerking, concludeerde mijn bijna-naamgenote. In al mijn enthousiasme neig ik naar nonchalance en daardoor kunnen er slordigheidsfoutjes ontstaan. Goh, waar en wanneer heb ik dat eerder gehoord? Ach ja, een middelbare schooltijd déjà vu! Bij het vullen van de ampul met insuline deed ik al wat lomp. Ik tikte zo fanatiek tegen het buisje om die luchtbel eruit te werken, dat prompt de tafel bezaaid lag met insuline. Bij het doorspuiten van de infuusslang ging ik echter helemaal te voortvarend te werk. Met een tempo sneller dan het licht jaste ik het slangetje vol vloeistof maar vergat te kijken of daar soms luchtbellen in verschenen. Oeps. Sjoerd werd met klem gevraagd een oogje in het zeil te houden als ik over vier weken echt aan de gang ga. Ook kreeg hij voorgedaan hoe hij moet handelen als ik wegzak of in coma raak. Als een ware dokter Bernard mixte hij de glucagonspuit en playbackte hem dwars door mijn jeans in mijn gespierde bovenbeen.

Tot slot mocht ik voor het echie met naald en prikker aan de gang. "Nou, breng maar eens een infuusje in," waren de opgewekte woorden die ik hoorde. En net zo vrolijk schoot ik zelf mijn eerste naald naar binnen, alsof ik niet anders gewend was. Op mijn vraag of Sjoerd ook eens wilde, kreeg ik gek genoeg negatieve respons. Zo flauw. ;-) Om alvast een beetje aan het gevoel te wennen, moet ik het naaldje drie dagen laten zitten. Mijn buik is de komende dagen dus gesierd met een volstrekt nutteloos maar oh zo fraai knopje. En daarmee ben ik verworden tot Sjoerd's persoonlijke - het kan haast niet toepasselijker - Sugababe!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi buikje.
Toepasselijk liedje....hahahaha.
Tot zaterdag.
Liefs,
Mariëlle

Miranda zei

Zeer fasionable zo'n dopje op je buik. En een mooie buik ook!

Liefs, Miranda

Irèneke's wereld zei

@Mariëlle: Jij hebt mijn buik-in-bikini gezien. Dan zou je toch moeten weten dat de keiharde waarheid anders is...

@Miranda: Navelpiercings zijn helemaal uit! Zo'n dopje op je buik wordt de trend komend voorjaar. Let maar op! ;-)

Anoniem zei

Niet jezelf zo naar beneden halen. Die buikjes van ons waren prima!! Zeker vergeleken bij sommige andere dames ;-)!!! En heren:-)hahaha....
Kus,
Mariëlle