woensdag 10 december 2008

Manie! Manie!

De keuze wat vanmorgen aan te trekken, was al voor me bepaald door het buitenshuizige avondprogramma dat in het verschiet lag. Want ik ga me niet onnodig vaak verkleden op een dag. In deze Syberische omstandigheden. De ijsbloemen staan op mijn benen als ze ontbloot worden. So too bad voor de hangkleren. Het werd een aardig vestje op een kekke rok met iets te dunne panties. En dus de rest van de dag een beetje kou lijden.

Ons avondprogramma bestond uit een cultureel verantwoord uitje theater. De voorman van onze Limburgse vrienden de Heideroosjes 'zit' momenteel op de kleinkunst academie. Toe maar! In al zijn enthousiasme heeft hij de rest van zijn bandmaatjes mee getrokken in het creatieve proces waar hij zich momenteel in bevindt. En dus staan de jongens nu niet op de bühne met oppeppende punkmuziek maar een tegen het cabaret aanschurkende show.

Daar bestónd ons avondprogramma dus uit. Maar zoals ik al wel eens vaker heb vermeld, komen doordeweekse uitjes naar het theater hier op de een of andere manier áltijd slecht uit. Vanavond bleek geen uitzondering. Sjoerd's dag zat al tot de nok toe gevuld met afspraken en we wisten dat het haastwerk zou worden om op tijd in het rode pluche te geraken. Tot de voorzitter van de laatste bespreking wegens privéomstandigheden weg werd geroepen en Sjoerd de schone taak in de schoenen geschoven kreeg om de bijeenkomst te leiden. Toen kon hij onmogelijk een half uurtje eerder naar huis komen.

Om half zeven besloot ik ons uitje te annuleren. Het had geen zin om met de andijviestamppot nog achter de oren naar de stad te racen, een parkeerplek te zoeken en ons naar het theater te spoeden. Zeker met het gegeven dat we morgen ongetwijfeld een vermoeiende dag voor de boeg hebben. Tien minuten later belde Sjoerd. "Ik ren nu naar de auto!", hijgde hij in mijn oor. "Wacht dacht je ervan om lekker thuis te blijven?", gooide ik de knuppel in het hoenderhok. "Ik hoor aan je stem dat je helemaal kapot bent. Dat schiet toch niet op? Bovendien moeten we morgen voor dag en dauw eruit en zou het fijn zijn als we zonder kleerscheren in Utrecht arriveerden." Meer overredingskracht was niet nodig. "Je hebt helemaal gelijk!", verzuchtte Sjoerd.

Voor een manische dag hoeven wij helemaal niet naar het theater. What were we thinking? Jammer maar helaas van de kaartjes. En ook een beetje voor het onnodig kou lijden...

5 opmerkingen:

Vita zei

Waarbij ik alleen maar kan hopen dat jullie uiteindelijk niet zijn geeindigd met die wanhopig slechte film met Hannah Montana en die ene uit Melrose Place, gevolgd door een film met die dodelijk onaantrekkelijke Jennifer Love nogwat. Dat deden wij namelijk. En dan had ik liever met dunne panty's over mijn blubberige benen op een parkeerplaats gestaan. Denk ik :-)

Jannie zei

Hahaha iets vergelijkbaars deden Kim, Daphne en ik ook vorige week!
Inderdaad heel jammer maar helaas voor de kaartjes maar onze avond was er niet minder gezellig door ;)
Betekend Utrecht: AZU? Succes!
xxx

Joeltje zei

Ik dacht eerst, die gingen ook naar 013. Tot ik las "panty's" en toen wist ik zeker dat jullie niet gingen rocken. En zit Marco nu nog op de kleinkunst? Die is toch al 40 man!
En wat goed, gewoon niet gaan als het te druk is.
Suc6 vandaag in Utrecht!

Liefs

Kim zei

Heee volgens mij zag ik Sjoerd vandaag in de azu'se wandelgangen zitten! Is alles goed gegaan? Waren ze teverden? En jij?


xxx

Irèneke's wereld zei

@Vita: nadat we ons in onze relaxpakken hadden gehesen en de andijviestamppot soldaat gemaakt, brachten we Rover voor een nachtje logeren naar mijn ouders. Wederom geen B-films voor ons dus. En dat is maar goed ook, als ik jullie tv-invulling zo lees. ;-)
En dat jij blubberbenen hebt geloof ik niet! Daar zijn die luttele twee extra kilo's echt te weinig voor. :-P

@Jannie: in goed gezelschap maakt het eigenlijk geen drol uit wat je doet hè? En idd: bestemming AZU it was.

@Kim: Sjoerd zei ook al dat hij jou had gezien! Met, naar zo bleek, je zus en coole neefje Max! Jammer dat ik geen glimp van jullie heb kunnen opvangen. Ik zat koolhydraten te tellen met Francis. Ook leuk!

@Joeltje: Zolang er puistjes op je groeien, ben je nooit te oud voor wat dan ook. Lucky Marco!