dinsdag 9 december 2008

Micronieuws, macroplezier

Na een fijne dag had werken verkozen we ter ontspanning geen consumentenachtige programma's op tv vanavond. Noch voetbal! Godzijdank ben ik gezegend met een man die weliswaar op de hoogte is van álle denkbare sportfeitjes, maar nimmer de behoefte voelt dergelijke mannenmeuk op tv te willen aanschouwen. Beter! Alle semi-hulpprogramma's, speurneuzenseries en voor de hand liggend vrouwengezemel lieten we eveneens aan onze neus voorbij gaan. Om over het ganse segment aan B-films nog maar te zwijgen.

Wat we wel deden was de coaxstekker van de digitale ontvanger eruit peuteren en hem direct in de tv pluggen. Dat is namelijk de enige manier om de moeder der lokale omroepen te kunnen ontvangen. En daarmee bedoel ik niet L1 of TV Limburg. Maar echt dé zender voor het micronieuws op de vierkante millimeter. Met onscherpe, wiebelige camerabeelden, haperend geluid en een continue zoemende ondertoon. En af en toe bijzonder ongepaste muziek tussen de programma's door. Heerlijk! Het is werkelijk waar voorgekomen dat we op een onbewaakt moment om onze oren werden geslagen met Lil' Kim's 'How Many Licks'. Soms hebben we daar echt zin in!

Maar waarom dan toch?!, hoor ik je denken.
Voor meer vuige liederen hoeven we inderdaad slechts een duik in onze eigen muziekcollectie te plegen. Daar is het ons dan ook niet om te doen. Wel om de raadsvergadering van een niet nader te noemen gemeente. Want dát is altijd lachen, gieren, brullen. Daar kan geen enkele comedy of cabaretregistratie aan tippen. En ook vanavond liepen de prettranen me weer over het gezicht!

1 opmerking:

Joeltje zei

Nou schijnt het ook zo te zijn dat die niet nader te noemen gemeente, gewéldige raadsvergaderingen houdt, zo las ik deze week ook al ergens anders. Neem het eens voor me op, dan kijk ik het eens terug :-)