zondag 18 januari 2009

Celebrations

Nog even over die celebrations. Want daar heb ik iets typisch over ontdekt.

Toen we laatst bij kennissen gingen eten, serveerde de gastvrouw een mooie glazen pot gevuld met celebrations bij de koffie en thee. En tot mijn grote vreugde zaten alle maltezers er nog in. "Vind je die lekker?" werd me met opgetrokken neus gevraagd. Nadat ik uit mijn chocoladeroes was bijgekomen antwoordde ik bevestigend. Nou, bij hen bleven die juist het langst in de pot liggen.

Gisteravond wilde ik net zo'n goede gastvrouw zijn en dus kocht ik een doos met feestchocolaatjes en goot die over in een sierlijke glazen vaas. Want ik heb geen deftige snoeppot met deksel of ook maar iets wat in die richting komt. De snoeperijtjes bleken een succes en al gauw lag de salontafel bezaaid met gekleurde cellofaantjes. Het was me gelukt niet vooraf alle maltezers eruit te pikken en op te peuzelen. Ja, ik stond best versteld van zo'n sterk staaltje zelfbeheersing.
Op het moment dat mijn hand dan ook eindelijk de vaas mocht induiken en een maltezer bij z'n lurven greep, werd me opnieuw met een van afschuw vertrokken gezicht gevraagd of ik wel helemaal lekker was.

Heb ik dan echt zo'n gekke smaak?
Mijn celebrations top drie ziet er als volgt uit. Op één dus de maltezers, op twee milky ways, dan een tijd niks en tot slot, omdat de top drie nou eenmaal vol moet, marsjes.
Mij liepen de rillingen dan weer over de rug toen ik hoorde dat zij het liefst meteen op de twixen, snickers en bounty's doken...

En meer chocola kon ik er vandaag echt niet van maken. ;)

11 opmerkingen:

Yehudith zei

Nou, je bent niet de enige hoor ;). De enige celebrations die ik altijd neem zijn (jaja) milky ways en maltezers. Mochten die op zijn, ga ik voor een twix of mars (gedeelde 3e plaats). Maar snickers of bounty komt er bij mij echt van zijn leven niet in!! (noten en kokos... bleh)

Conclusie: nee, jij bent niet raar. Zíj zijn raar ;).

Mars zei

Dit is echt grappig! Even voor ik je site ging kijken dook ik nog gauw even de gangkast in voor een chocolaatje, jaja een celebration. Maar ook tot mijn grote teleurstelling zaten er geen maltezers meer in! Ik stond nog even te twijfelen met een milkyway in mn hand, en besloot toen dat ik het toch maar zou laten. Zoveel trek had ik eigenlijk ook niet. Dan maar zonder maltezer Iren dr site checken, dacht ik! En toen las ik dít!
Over telepathie gesproken...

Tamara M. zei

Hahaa nou ik denk dat het aan CF ligt, maar mijn top is Milky ways en maltezers, mars en twix lust ik ook nog wel, maar de rest! Dus zo gek ben je niet hoor! De anderen, díe zijn pas gek ;)

Lotte zei

Jaaaa, Maltezers zijn altijd het eerste slachtoffer van mijn gesnaai. Mmmmmm.... Twix en Snickers zijn zooooo 1994.

Joeltje zei

Die dingen met caramel zijn lekker, zitten die ook in de Celebrations? Heerlijk.

Over een maand over 4 mag ik weer. Nu nog even niet. Want koemelk, soja of ei zal d'r vast in zitten.

En hé, jij hebt ook de witte en zwarte Jonsberg! Hier ook. Die witte daar kun je nog leuke dingen mee doen, pimpen met een draad in de gaatjes. Staat hier nog op het program.

Irèneke's wereld zei

@Judith, Tamara en Marcia: het lijkt er sterk op dat we nóg een CF-kenmerk te pakken hebben.

@Lotte: weet je zéker dat jij niet ook een heel klein beetje CF hebt? ;)

@Marcia nog een keer apart: dat méén je niet?! Onze semi-zusters band in optima forma, ik zwéér het.

@Joeltje: ik denk dat je die vieze Dove-dingen bedoelt. Yek!
Mijn vazen zijn trouwens roze en zwart. En de witte was helaas uitverkocht. Die schijnen altijd als eerste op te zijn. Vast omdat half Nederland ze al in huis heeft staan. Mét zo'n rode draad er doorheen gepunnikt, net als in de woonbladen staat... ;)

Kata zei

Bij mij gaan ook de Dove-dingen het eerst. Mmmmmmmm.

Wat deden we toen er nog geen internet was en we dit soort dingen niet met elkaar konden bespreken???

Lotte zei

Misschien toch CF? Nou dat verklaart alles... Haha... Nee, geen CF...

Anoniem zei

Ik zou prima met jou een doos celebrations kunnen delen, mijn top drie: snickers, twix en dan een tijdje later bounty's. Vragen we Kata voor de Dove.

Marije

Anoniem zei

Bij nader inzien deel ik liever geen chocola in welke vorm dan ook maar eet het lekker zelf op.

Marije

Irèneke's wereld zei

@Kata: toen waren we vast diep ongelukkig. Want wat is er nu interessanter dan elkaars chocoladevoorkeuren op het www te slingeren?! =D

@Lotte: en da's maar goed ook!

@Marije: me eerst lekker zitten maken met een chocoladeafspraak en dan de keutel intrekken. Fraai! Had jij niet eens een chocoladefontein in je kerstpakket? Meen ooit eens zoiets gelezen te hebben...