maandag 19 januari 2009

Je ergeren is gezond!

Sjoerd snap het niet. Me niet. Hij vindt gewoon dat ik ermee moet stoppen, als het me iedere keer zoveel ergernis oplevert. En hem indirect ook. Want hij moet na die bewuste - niet nader te noemen - handeling mijn gezeur erover aanhoren.

Zelf kan ik er ook niet echt een uitleg voor verzinnen die ergens op stoelt. Het is een haast onbeheersbare drang. Het móet gewoon. Hoe rot, gefrustreerd, nnngggkkk of wat dan ook ik me erna ook voel.

De markante Adriaan van Dis, door mij bewonderd sinds ik Zilver voor mijn eindlijst las, kwam verrassend genoeg met een mogelijke verklaring voor dit toch wel eigenaardige karaktertrekje. In De Wereld Draait Door verklaarde hij het als volgt. Je één uur per dag ergeren houdt de dokter buiten de deur.

Zie je wel. Ik wíst dat ik het niet helemaal voor niks doe!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat verklaart ook het succes van de blog 'Dingen die ik stom vind'...

Jannie zei

Haha je gaat er toch geen gewoonte van maken om van die nieuwsgierigmakende blogs te schrijven he!?

Elke zei

Natuurlijk is je ergeren gezond!! En soms ook gewoon leuk:)

Sommige programma's op tv volg ik gewoon om mij eens lekker te kunnen ergeren.. Zalig toch!

Anoniem zei

Zeg maar tegen Sjoerd dat ik jou vol-le-dig begrijp!
Weet je dat het ook heel leuk is om je ergernissen te delen met gelijkgestemden?

Marije

Kim zei

Geldt dit dan ook voor zeuren? Want dan zou ik de gezondste persoon van de wereld moeten zijn, soms.

Irèneke's wereld zei

@Anoniem: daar heb je een punt...

@Jannie: ach, een beetje prikkelen op z'n tijd moet kunnen, toch?! ;)

@Elke: Sjoerd denkt over dat van die tv programma's anders. Zo kán hij niet naar De Rijdende Rechter kijken. Waarschijnlijk omdat hij overdag al meer dan genoeg 'mensen die vinden dat ze gelijk hebben' moet aanhoren.

@Marije: *gniffel* =D

@Kim: ik hoop het voor je! Wacht, ik mail Adriaan er wel even over.