donderdag 15 januari 2009

Probeerteckel

Opgegroeid tussen de honden - als een soort hedendaagse Mowgli - wist ik het natuurlijk al mijn hele leven. Maar vanmorgen was het ook op de radio te horen en zonet las ik erover op nu.nl. Honden halen het beste in mensen naar boven! Een Japanse studie heeft aangetoond dat als hondenbezitters met hun huisdier spelen, er een hormoon in hun lichaam vrijkomt dat wordt geassocieerd met de verzorging van kinderen en het sluiten van vriendschap met andere mensen. Dat is toch prachtig nieuws?! Klik hier voor het hele artikel.

Voor iedereen die nog geen hondje heeft maar het wel eens vrijblijvend wil proberen, heb ik een leuke oplossing gevonden. Vouw gewoon je eigen teckel! Het is heel simpel.

1. Open de bouwplaat in een apart venster (dat gaat vanzelf als je op het plaatje klikt).
2. Sla met de rechter muisknop het plaatje op.
3. Print de flarden worsthond uit op stevig (bruin) papier.
4. Houd een schaar bij de hand en een potje lijm in de aanslag.
5. Knippen, vouwen, plakken.
6. De separate delen onderling bevestigen. Klaar!

Meer bouwplaten vind je hier!

5 opmerkingen:

Marije zei

Jahaaa dat hoorde ik vanmorgen op de radio en dacht meteen dat Rover nu nog meer geknuffeld gaat worden omdat dat gelukkige gevoel vast heel verslavend is!

Anoniem zei

Japanners zijn gewoon gek.

Irèneke's wereld zei

@Marije: het schijnt hetzelfde gevoel te zijn dat kinderen verzorgen oproept. Eens een dagje ruilen? ;)

@Anoniem: anonieme reaguurders zijn gewoon gek! ;P

Anoniem zei

Dat aanbod kan ik niet afslaan. Ik verheug me op een dagje Rover.

Marije

Anoniem zei

Leuke bouwplaat dankjewel!!!