zaterdag 17 januari 2009

Iedereen kan schilderen met Ravensburger

Sjoerd was inderdaad geen willig slachtoffer voor de dragqueen wedstrijd in de plaatselijke herberg, Louise. En niet in de laatste plaats omdat we hier geen herbergen hebben! Hij deed veel stoerdere dingen vanavond. Samen met twee muziekmaten toog hij naar een pas geopende, pal in het midden van een rij rijtjeshuizen gelegen obscure kroeg, waar ze van het rookverbod nog nooit gehoord hadden. Om daar hun trommelvliezen nog maar eens een oplawaai te geven. Maastrichts trots (nou ja...) Backfire! speelde er een oorverdovend moppie muziek. Zij liever dan wij.

Want wij hadden a girls night out at home. Met champagne, celebrations, beautymix en meer make up binnen hanbereik dan je ooit in een mensenleven krijgt opgesmeerd.
En wij waren mijn schoonzus L. en haar vriendin S. Dus niet met Marcia, zoals Tamara opperde. Al was dat ongetwijfeld ook heel gezellig geweest!
Toen L. hoorde van de make upavond die ik een poos geleden met de mama's had gehouden, had ze haast kwijlend tegenover me gezeten. Met ogen die boekdelen spraken probeerde ze te seinen dat zij zo'n avondje ook wel zag zitten. En S. met haar. Kitty zat dus aardig in de buurt. Net als Susanne eigenlijk, want ik kan het bijzonder goed vinden met L. en S.
Erna hield het op experimenteren en dat werd er inderdaad naar hartelust gedaan. We begonnen met het reinigen van de huid. En dat terwijl S. volledig in de steigers had gestaan voordat ze onze kant op kwam. Het kon er allemaal weer af. Nadat we elkaars huidtype hadden bepaald en poriën geanaliseerd gingen we driftig aan de slag met melk, maskertjes, serums en crèmepjes.
Daarna volgde het betere schilderwerk. Maar niet de maquillage voor mijn trouwdag Jannie Jaimie en Marjolein! Jullie lijken haast nog ongeduldiger dan ik... ;) En al helemaal niet op eieren, gekke Lotte! Gewoon op onze smoeltjes, met als enig doel kijken wat leuk staat en vooral wat niet. Zo bleek roze het bij niemand goed te doen. Veel te zoet, we transformeerden zowaar in kindvrouwtjes. De paarse lippen van S. waren veel te hard en al die zachte tintjes stonden mij veel te memelig. L. concludeerde na het uitproberen van alle aanwezige stiften en glosjes dat zij het beter bij helemaal niks kon houden.











Omdat L. en S. na dit gedeelte van de avond nog in de kroeg werden verwacht, moest er tussentijds uitgeveegd en bijgewerkt worden. Ondanks hun uitnodiging nog even mee te gaan besloot ik wijselijk thuis te blijven. Ik ben momenteel als de dood een of ander smerig griepvirus of ander ongerieflijk bacteriefestijn op te lopen. Die kans leek me in een overbevolkte kroeg meer aanwezig dan braaf thuis op de bank. Dat bood evenwel perspectief voor L. en S. Ik was hun levende opmaakpop geworden. And that became not a pretty sight... De fotosessie die volgde was dan ook een ramp. S. wist ons te melden dat je een bepaalde look kunt krijgen door "peultjes" te zeggen op het moment dat de foto wordt gemaakt. En omdat zij met voorkennis handelde, ze had immers al veelvuldig geoefend, zag zij er ook beslist peultjeswaardig uit. L. kwam bij de p echter al niet meer bij van het lachen en ik zag er, mede gezien mijn regenbooggezicht, sowieso uit als een vrolijk paasei.
En zo kreeg Lotte toch nog gelijk... Waar kan de prijs naar toe?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er gezellig uit zo`n bonte avond.
Is net zo gezellig als een rokerige kroeg met virussen en bacteriën.

Erna

Anoniem zei

Jullie hebben je prima vermaakt,dat is iig duidelijk!!

Grts,Kitty

Joeltje zei

Rechts onder, meest rechts naast L., ben jij dat?

-is helemaal verbaasd-

Louise zei

En op welke foto wordt nou 'peultjes' gezegd?

Irèneke's wereld zei

@Louise: die exemplaren waren dus nóg minder voor publicatie geschikt... Ik hou het voortaan toch maar bij kaaaaaaas of banaaaaaaan!

Jannie zei

Haha zie ik ineens mijn naam voorbij komen in dit bericht terwijl ik bij de vorige niet eens iets had achter gelaten ;) Had je je bril niet op!?
Maar het ziet er leuk uit! En ik kan me het resultaat van peultjes wel voorstellen hahaha!
xxx

Irèneke's wereld zei

@Jannie: oeps... Ik zie het nu pas! Had inderdaad mijn brilletje op moeten zetten. Of minder oogmake up op moeten smeren, hahaha. Er stond Jaimie. Hoe suf van me...

Lotte zei

Woehoe..... Paaseieren, Maltesers het lijkt ook allemaal op elkaar. Het doet me er aan denken dat ik erg toe ben aan een groot stuk chocola!!!

Irèneke's wereld zei

@Lotte: maar je hebt ook écht een prijs gewonnen hoor! Als je wil mag je me je adres mailen... Geen verplichting hoor!