zondag 15 februari 2009

De twee kanten van belachelijk

We sliepen belachelijk lang uit. Van het kaliber 'pas wakker worden als de ochtend alweer voorbij' is. Op deze manier zijn de weekenden altijd te kort. Nou ja, we zullen het wel nodig gehad hebben, nietwaar?

Later in de middag rolde er een belachelijk bedrag uit de definitieve aangifte IB 2008. Misschien is het toch niet zo'n verkeerd idee om het huidige systeem eens op de schop te gooien. Want een gezond iemand met niet meer dan een bril als chronisch ziek betitelen slaat natuurlijk nergens op.

Volgens mij zit er sinds vanavond weer zo'n belachelijk stomme koortslip aan de rechterkant van mijn bovenlip te bonken. Net nu ik dinsdag professioneel gefotografeerd ga worden. Voor mijn lijfblad. ;-) Veelvuldig smeren met Vectavir en hopen dat het dinsdag meevalt. Was in 2006 gelukkig ook het geval, toen ik eveneens twee dagen voor de fotosessie voor Top Santé een frutlip ontwaardde. En ach, liever een kleine opleving van het herpesvirus dan een nare griep of oplaaiende infectie. Dát zou pas belachelijk zijn!

Verder viel ons op dat RTL4 sinds de aankoop van haar nieuwe filmpakket zo belachelijk vaak reclame uitzendt. Voordat je goed en wel zit geherïnstalleerd van je vorige plaspauze kun alweer nieuw drinken gaan halen. Of andermaal naar de wc. Want van Paul van Carglass moet ik echt heel vaak toiletteren! En dat handje van Paul, als de klant na het herstellen van de ruit met HPX2-hars wil betalen maar Paul wappert dat dat niet hoeft. Nou díe move, die doen wij nu ook naar elkaar. Om alles!

En door die gigantische uitslaapactie van vanmorgen vrees ik nu ook voor een belachelijk laat tijdstip van naar bed gaan...

4 opmerkingen:

Lotte zei

Hier lachen we ons ook een breuk om het handje. Haha! Fijn dat op datzelfde moment meerdere mensen daar om gniffelen.
Uitslapen is zo fijn! Maar dan mag de middag ook wel iets langer duren... Ik voel me altijd zo schuldig als ik uitslaap.

En ik heb niet eens het woord 'herkenbaar' gebruikt ;)....

Oja... wat ik enorm tenenkrommend vind, is een of andere tandpastareclame waar een vrouw te overdreven 'Ik irriteer me aan...' zegt.

aapie zei

't is dat lief dezelfde naam heeft, anders....

Irèneke's wereld zei

@Lotte: heus? Wat geestig!
Dan móeten jullie ook in een deuk liggen om die familie die die nieuwe tweedehands auto gaat kopen. Met geleend geld. En die blije vader met die veel te hippe sjaal!

Schuldig voelen over uitslapen? Niet doen joh! Je werkt toch ook hard?

Die reclame zegt me even niks. Maar ik ga er vanaf nu op letten!

@Aapie: heet jouw man ook Carglass? ;D (ik weet wel van niet hoor...)

Lotte zei

En het hoogtepunt: de gezellige familie die bij de nog gezelligere familie gaat eten/ op bezoek gaat en dat vader 1 tegen vader 2 zegt: "Zal ik je de nieuwe auto even laten zien!?" En dat de twee mannen dan (zoals mannen dat horen te doen) de auto gaan bekijken. Volgens mij is dat het vervolg op dit tweedehandsautoreclame met vader en hippe sjaal (waar overigens een erg chagrijnig kind achterin zit!).