donderdag 5 februari 2009

Dingen waarvan ik met mijn ogen rol

Of gewoon: dingen die ik stom vind: een aanvulling.
Wegens succes geprolongeerd.
En omdat ik nog lang niet ben uitgezeken!

* Woorden als: collegaatje, vriendinnetje, dinnies, mannie, hubbie, gezellie, brusje, logland.
* Het werkwoord doen gebiedend voor andere werkwoorden doen plaatsen; doe maar opeten/ lopen/ zitten/ staan/ geven/ zeggen. Doe maar niet!
* Volwassen mensen in t-shirts met grappig bedoelde prints of teksten.
* In reacties (waar dan ook) lezen dat iets zooooo herkenbaar is.
* Mensen die alleen nog maar in spreektaal kunnen schrijven.
* Een verkeerde uitspraak van het woord normaliter.
* Crocs.
* Sokken in Crocs. Of in sandalen.
* De grapjes van Gerard Ekdom. En al zijn alarmen op de radio. Eigenlijk Gerad Ekdom in het algemeen, alhoewel een mens geen ding is. Zelfs Gerard Ekdom niet.
* Alle vormen van wintersport.
* De winter in het algemeen.
* Treuzelende bejaarden in de rij voor de kassa. Om vijf uur 's middags.
* Websites met muziekjes. Als ik muziek wil horen zet ik de iPod wel aan.
* De term papa-dag.
* Vaders met een papa-dag die zeggen dat ze op papa-dagen op hun eigen kind moeten passen. Krijgen ze er dan ook geld voor of zo?
* Dat ik toe moet geven dat ik een ongezonde, haast siamese relatie met mijn computer heb opgebouwd.
* Dat ik eindeloos door zou kunnen gaan met het opsommen van dingen die ik stom vind.

12 opmerkingen:

Louise zei

Jee Irene, ZOOO HERKENBAAR!!! ;)

Over leuke taalergernissen gesproken; doe even kijken op http://irritaal.web-log.nl/mijn_weblog/ Want ik heb zoiets van; daar zal je van smullen. En vertel me daarna; was dat zo, te ja of te nee? Nou ja, doe vooral je ding.

aapie zei

o jee, ik herken wat van mezelf... En wek dus irritatie bij je op. o jeetje..

Irèneke's wereld zei

@Louise: Aarrrggghhh! Hihihihi. ;)
Dank voor je leuke tip. Ik zit inmiddels te smullen! =D
Ik mag graag dergelijke logs lezen. ;)

@Aapie: Helpt het als ik zeg dat ik zelf ook bepaald geen heilige ben? Er zijn vast véél dingen te verzinnen over mij en mijn gedrag die bij anderen ergernis opwekken. Misschien leuk voor een volgende bijdrage in de categorie 1000 Dingen? ;D

Tamara M. zei

Wat moet ik dan zeggen op je weblogs Iréne? Ze zijn ook zooooo herkenbaar :P

Flauw. Ik zal de volgende een ander onderschrift bedenken;)

xxx Tamara

lielie zei

Whahah ik wou eigenlijk het zelfe zeggen als Tamara.... ZOOOOOOOOO HERKENBAAR..... haha!!!
Al noemen wij onze vrienden wel Mannies, en i loveeeeeee wintersport hahah!!
ach ja niet iedereen is het zelfde!
maar er zijn inderdaad veel dingen die ik HERKEN! humorrrrr!

liefs Annelie

Anoniem zei

Ojee,ik noem André toch best een wel eens mijn hubbie en als ie een optreden heeft met zijn band dan trekt ie ook nog zo'n grappig shirt aan!!

Maar die papa's met papa-dagen,jukjukjuk,zoooooo herkenbaar!!

Wat je er ook van vind,gooi het er maar uit,je brengt een lach op mijn gezicht!!

XKitty

Anoniem zei

Hoi.
Weet je wat pas een zeer ergelijke reactie zou zijn ,
schat check je suiker even hij is vast veel te hoog als je je overal zo aan irriteerd.

ik krijg het regelijkmatig over me heen.
herkenbaar...
haha x manon

Irèneke's wereld zei

@Tamara: je moet helemaal niks Tamara. Gewoon lekker doen wat je zelf wil. En iedere keer dat ik het woord herkenbaar op mijn scherm tegenkom voel ik een hoofdhaar grijs worden. Maar gelukkig ga ik op tijd naar de kapper voor een kleurtje. Dus niemand zal er iets van merken...

@Annelie: zie Tamara. En humor is altijd goed toch? ;)

@Kitty: jouw man is een rockstar! Daarvoor gelden andere regels.

@Manon: nnngggg ja! Om vervolgens helemaal te flippen over zo'n dómme suggestie. Om daarna snel een nutri te nemen. Omdat je onder de 4 zit. Da's echt rot! Niet van die hypo want die is zo weer weg. Wel dat die ander dan gelijk krijgt.

Lotte zei

Ik maak me ook vaak schuldig aan de uitspraak 'Zeer herkenbaar' en het erge is dat ik me er eigenlijk ook wel aan erger als iemand anders het zegt.
Beetje het 'been-there-done-that'-effect wat mensen oproepen. 'Oja, dat heb ik ook gedaan en het valt allemaal wel mee en je moet gewoon dit en dit doen...' Maar het is zelf zo fijn om mensen adviezen te geven... Maar het betuttelende waar andere mensen dat mee doen, daar gaan mijn ogen ook van rollen. En als je er dan iets van zegt, hoor je altijd: 'Ja maar, ze bdoelt het goed!' BLEGH!KOTS!TEILTJE! Mensen hebben soms iets te veel goede bedoelingen.

Ik ga ook met m'n ogen rollen van mensen die te laat komen, mensen die naar de bekende weg vragen en word knettergek van bilspleten en onderbroeken (ja, het zijn echte onderbroeken!!) die boven een meestal te wijde spijkerbroek uit komen. Oja, en ik heb al genoemd dat mijn ogen overuren maken als mensen je alleen maar gedag zeggen als het ze uitkomt en op momenten dat jij enorm enthousiast 'hallo' zegt, ze je niet aankijken of je aankijken alsof je niet bestaat.

En het laatste: haargroei. Benen scheren, epileren; het moet nou eens ophouden!

Tamara M. zei

@Iréne: Idd, moeten is zooo 2008:P

Is het niet trouwens prettig om te merken dat je grijs wordt? Dat had je vroeger iig nooit gedacht;)

Anoniem zei

überhaupt sandalen!!!!!!!

XXX
Mariëlle

Jannie zei

Hahahahaha dat van die suiker zegt mn moeder ook altijd tegen mij en dat vind ik zooooo irritant!! Echt HEEEEL irritant!