donderdag 19 februari 2009

Eigen schuld, dikke kramp?

Dat mijn rechterhand ijskoud wordt van het 'muizen' neem ik al jaren voor lief, al is dat natuurlijk ook niet normaal. Maar nondeju zeg. Sinds gisteren heb ik ook ineens weer venijnige pijn in mijn polsen als ik typ.

Toen ik nog werkzaam was als secretaresse schoot de kramp er voor het eerst in en kreeg ik een aangepast toetsenbord. Zo'n ergonomisch geval, met een gekromd letterbord en in het midden een verhoging. Zodat mijn handen meer in hun natuurlijke stand hun tikwerk konden verrichten. Het gaf inderdaad een aangename verlichting. Maar met de baan verdween ook het prettige toetsenbord. Een poos later, toen ik mijn eerste eigen computer aanschafte, wilde ik er dan ook graag zo'n ergonomisch toetsenbord bij hebben. Daar rammelde ik jarenlang lustig op los. Kilometers zinnen verwerkten de toetsen en mijn vingers. Zonder ook maar een steekje of krampje in mijn polsen te voelen. Tot mijn pc'tje de geest gaf en (inmiddels) we over moesten tot aanschaf van een nieuwe. En bij die nieuwe zat alles inbegrepen. Bovendien was het ganse design zwart en kleurde mijn witte, ergonimisch gevormde tikrek er niet bepaald bij. Ik besloot het gewoon weer eens met zo'n standaard letterplank te proberen. En daarmee verdween mijn fijne toetsenbord eerst naar de garage en werd het ding later zelfs gedegradeerd tot de kringloop. Ik had immers nergens last van.

En nu zit ik dus toch met de gebakken peren... Zaterdag maar weer eens op jacht naar iets ergonomisch, want dit is geen doen meer. Sufferd!

2 opmerkingen:

Linda zei

Dat heb ik nou ook altijd. Dat ik dingen jaaaren niet gebruik en dan na het weggegooid te hebben toch weer nodig heb.

Meestal zelfs vlak nadat ik het weggegooid heb.
En dus gooi ik bijna niks meer weg en ligt m'n zolder vol troep waar ik niks aan heb en ook niet weg durf te gooien.

Maarreh, je hebt tegenwoordig ook wel zwarte ergonomische toetsenborden (volgens Google).

anne-marie zei

hoop dat je geslaagd bent voor jouw toetsenbord.
Ik zelf wijt er ook mijn koude vingers aan,voor mijn polsen zal het ook beter zijn. Mijn grijze massa begon te kraken bij het lezen van je blog.. Dus ga er ook maar eens op uit voor zon ergo ding