dinsdag 17 februari 2009

Lach eens naar het vogeltje de laarzen

Zowel de visagiste als ook de fotograaf stond vanmiddag in eerste instantie voor de verkeerde voordeur. Foutje van de redactie. Jammer voor de bejaarde bewoner in kwestie. Die had het immers ook wel leuk gevonden om eens een middagje vertroeteld te worden, lijkt me.

De visagiste stalde een hele selectie kwasten en een indrukwekkende voorraad gevulde toilettassen uit op tafel. Een van de overgordijnen van het voorraam moest open voor de natuurlijke lichtinval en daarna sloeg ze ijverig aan het smeren. Ik volgde haar handelingen nauwlettend. Ik bedoel, er was een professional aan het werk. Daar kun je altijd van leren! Mijn nog immer bonkende frutlip werd vakkundig gecamoufleerd maar was te aanwezig om afwezig te lijken. Lang leve photoshop dan maar.

De fotograaf boog zich onderwijl over de opstelling en bijbehorend lichtplan. Rover bekeek alles vanaf zijn Fatboy, ogenschijnlijk lui maar wel met één oog constant opengesperd. Hij vond het maar raar, al die bedrijvigheid. Nadat de visagiste zich ook nog over mijn lichtelijk statische haar had gebogen, werd ik op de bank ontboden. Deze fotograaf plantte me opvallend genoeg in exact dezelfde hoek als de fotograaf van Top Santé. Wel nam hij zelf een andere positie in. Daarmee werd de eerste knipsessie een feit. Hij was echter nog niet voor het echie, maar puur om te zien of de lichtinval juist was.

En net toen alles en iedereen er helemaal klaar voor was, kwam de witte bus voorgereden! Dezelfde witte bestelbus die afgelopen zaterdag mijn bestelde laarzen (don't ask...) kwam bezorgen. Alleen bleken het na opening van de doos toch de verkeerde exemplaren te zijn. Foutje van de magazijnmedewerker. Dat was best een teleurstelling. Mijn hysterie groeide dan ook tot immense proporties bij het zien van de TNT-bezorger. In zijn handen droeg hij zo'n zelfde doos als zaterdag. Alleen moest in dit pakket het juiste paar zitten. Je begrijpt, vanaf dat moment was die hele shoot een eitje. Ik hoefde maar aan de inhoud van het nog ongeopende pakket te denken en ik ging glimmen. Spontaan lachen was nog nooit zo makkelijk. "Het gaat echt heel goed hoor," sprak de fotograaf met gepaste trots. "Ik hoef bijna gaan aanwijzingen te geven!" Als een soepel slangenmens vouwde ik mezelf in allerlei bochten in dat kleine hoekje op de bank en bedacht creatieve poses om ook mijn armen in het plaatje te krijgen. "Ik wil armen in beeld hebben! Geef me je armen!" Tussendoor plukte de visagiste nog wat aan mijn haar. "Echt rot, voor die bejaarde!" dacht ik opnieuw. De tijd vloog en na anderhalf uur zat het er alweer op.

Helaas mag de fotograaf me voor publicatie van de betreffende Vriendin geen enkele foto doorsturen en blijft het afwachten tot eind april voor het resultaat. Rechtenkwestie of zo. Heel jammer. Want volgens mij heeft deze shoot echt veel leukere plaatjes opgeleverd dan die in 2006. Maar... Gelukkig had ik mijn eigen cameraatje nog!

9 opmerkingen:

Tamara M. zei

Ziet er goed uit! Jammer dat je de fotos niet mag hebben, had je toch weer een leuke collectie erbij gehad;)

xxx Tamara

Anoniem zei

Big Smile :-)

Foto van de laarzen mag toch zeker wel??

XKitty

Vita zei

Leuk Ikea dressoir ook :-)

Je ziet er geweldig mooi uit! Helaas is er bij nooit van enige ontwikkeling tot zwaan sprake geweest: mijn haar is altijd lang en futloos geweest. Gelukkig maakt mijn persoonlijkheid veel goed, ha.

aapie zei

ben benieuwd!

Irèneke's wereld zei

@Tamara: thanx. Jij stond toch laatst in Esta? Ook met foto?

@Kitty: op de achtergrond zie je niet alleen een Ikeadressoir (plus Ikealamp plus Ikeavazen plus Ikeadienblad met daarop een hoop drank...) maar óók de doos waar ze inzaten. Daar moet je het vooralsnog mee doen! ;-)

@Vita: stiekem hebben wij best veel van onze Zweedse woongigant, dus. Niks mis mee, zeg ik!
Jij plaatst nooit foto's van jezelf zonder Maxima's hoofd op het jouwe geplakt. Dus over jouw staat van zwaanheid valt niet te oordelen.
En bedankt hè, dat ik toevallig eens niet helemaal afstotelijk op een foto sta (op die frutlip na dan) wil nog niet zeggen dat mijn persoonlijkheid bagger is. ;-P

@Aapie: ik ook! Ik heb het artikel al gelezen (en hier en daar wat mogen veranderen) dus dat is geen verrassing meer. Maar het blijft een soort van spannend.

Anoniem zei

Oh...snif snik snotter....beetje drama toevoegen enzo...hoelang moet ik en de rest nog wachten op dé foto van dé laarzen??

Louise zei

Leruke foto met sprankelende lach en dito ketting! En ik zie geeneensniet je frutlip, heel fijn.

Nu ben ik uiteraard ook zeer benieuwd naar de fotosessie. En naar die felbegeerde laarzen.

Kim zei

Waar schoenen wel niet allemaal goed voor zijn!

xxx

Elke zei

Je ziet er stralend uit! Benieuwd naar de "echte" foto's!!