donderdag 12 maart 2009

Dat is toch raar?!

Ik ben er eens op gaan letten hoe vaak ik haar tegenkom in de supermarkt. Dat is toch al gauw eens per twee maanden. Zo niet vaker. En iedere keer begroet ze me op dezelfde enthousiaste doch merkwaardige manier.

"Ha! Waat zuuse d'r good oet. Doe bös aafgevalle woh?"
(Ha! Wat zie je er goed uit. Je bent afgevallen hè?)

De eerste keer dat ze het zei vond ik het nog wel complimenteus. Al gebeurt afvallen bij mij nooit bewust en is het eerder een teken van ongezondheid als de buitenwacht duidelijk ziet dat ik minder weeg. Echter, alle ontmoetingen na die eerste keer begon mijn ergernis daarover alsmaar groter te worden. Ik vind het namelijk best brutaal om iemand consequent op zijn of haar uiterlijk aan te spreken. Ook al is het positief bedoeld.

Vandaag kwam ik haar weer tegen. Tussen het bier en de frisdrank. Me verstoppen had geen zin. Ik ben immers nog steeds niet zo dun dat ik wegval achter een toren opgestapelde kratten pils. En dus werd ik opnieuw gekeurd en beoordeeld. Zoals verwacht zag ik er goed uit en was ik afgevallen, toch?

"Ha." zuchtte ik vermoeid. "Nae, ich bön neet aafgevalle. Ech neet."
(Ha. Nee, ik ben niet afgevallen. Echt niet.
"Waal waor, det zeen ich toch!" lachte ze eigenwijs.
(Wel waar, dat zie ik toch!)
Toen was ik het zat.
"Det vreugse eedere keer es ich dich zeen. Wielang bliefse det nog doon? Want den blieft d'r oeteindelik nieks meer van mich euver!" schamperde ik met omhooggekrulde mondhoeken.
(Dat vraag je iedere keer als ik je zie. Hoelang blijf je dat nog doen? Want dan blijft er uiteindelijk niks meer van me over!)

Ik kan niet wachten tot ik haar weer zie!

6 opmerkingen:

aapie zei

oh heerlijk! gooi het eruit! doe je goed

Tamara M. zei

Laat je lekker gaan!
Overigens, je laatste zin, die maak het (haar) echt af!!!

Go Iréne!!

xxx Tamara

Yehudith zei

Haha, gevat :D. Ik ben benieuwd naar het vervolg ;).

Enne, misschien kan je Sidonia vragen hoe zij dat doet, zich zo achter lantaarnpalen verstoppen enzo :p

Xx, Judith

Elke zei

Haha, zal haar leren om zo'n cliché-vraagjes klaar te hebben als ze iemand tegenkomt! En waarschijnlijk is ze ook helemaal niet geïnteresseerd in het antwoord!

Anoniem zei

Goede actie van je!!
Ben benieuwd wat ze de volgende keer tegen je gaat zeggen ;-)

Grts,Kitty X

Anoniem zei

De volgende keer zegt ze vast dat je bent aangekomen.
Groetjes Erna