woensdag 18 maart 2009

House for sale

De kogel is door de kerk. Makelaar A mag met ons huis aan de slag. En dat heeft niks te maken met een verknipte vorm van sympathie vanwege die afwezige dikke darm. In feite kwamen beide heren met hetzelfde verhaal. Voor ons herlijke huis is beslist een markt. Alleen is makelaar A een generatie ouder dan nummer B en hebben wij het vermoeden dat de kopers in de vijver waaruit wij vissen eerder geneigd zijn iets van een wat ouder heerschap aan te nemen dan van zo'n snaak met een te dikke auto. Gewoon een gevalletje leeftijdsdiscriminatie dus. Klaag me maar aan.

Saillant detail was dat de praatjesmaker gisteravond belde net nadat we zijn concurrent de opdracht hadden gegeven. Echter voordat ik de kans kreeg om hem dat te zeggen, begon hij onverstoorbaar tegen me aan te kletsen. "Hoi Diana. Ik bel even voor het maken van een vervolgafspraakje." Een beetje beduusd dacht ik Diána?! En vervolgafspraakJE?! "Ik heet Irène hoor," verbeterde ik mijn beller. Maar hij ging stug verder. Dat hij al twee verschillende partijen wist die intersse hadden. En dat we daar misschien eerst iets mee konden doen, voordat de hele boel werd opgestart. Dus wilde hij me gauw nog eens zien en een kennismakingsgesprekje hebben met Sjoerd. Diana!

Even twijfelde ik of we nou wel de juiste keuze hadden gemaakt. Maar al snel kwam het besef dat iemand die mij consequent verkeerd aanspreekt en niet eens luistert als ik hem verbeter vast niet datgene kan bieden wat wij verwachten. En dus stond makelaar A vandaag voor de derde keer binnen een week op de stoep. Om foto's te maken voor in de presentatiemap. Ons huis heeft er in al die jaren nog nooit zo klinisch bijgelegen als vanmiddag. Alles wat overbodig was werd verbannen naar de garage en in huis was geen onvolkomendheid te vinden. Noch persoonlijke gezelligheid. Wel heel stylish verantwoord, dat zeker.

Eigenlijk wilde ik dit stukje beginnen met "het bord staat in de tuin!". Alleen ben ik vergeten te vragen wanneer dat geplaatst wordt. Ook dom!

2 opmerkingen:

aapie zei

oh spannend! ja? waar zijn die foto's dan?

Anoniem zei

Vreselijk die gladde aalen en dan ook nog je naam ongevraagd veranderen.
Succes met de verkoop.
Groetjes Erna