zaterdag 7 maart 2009

This is it!

Eerder deze week klaagde ik nog lichtjes over de saaiheid van de afgelopen periode.
Toch gaat 5 maart de boeken in als een uitermate bijzondere en gedenkwaardige dag.
Waarom?

De geboorte van baby Katinka. Lang verwacht en zo gewenst.
De aankondiging van Michael Jackson. "This is it!" Hij gaat nog één keer optreden, daarna hangt hij al zijn glimmende podiumpakjes aan de wilgen.
De honderdste verjaardag van zijn opa P., zo leerden we vanavond van zijn vader.
De vraag van Sjoerd. Of ik met hem wil trouwen.

IEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE!!!

In mijn minst charmante kloffie vertrok ik donderdagavond nog snel even naar de supermarkt. Voor een bakje prak en een lekkere toet. Dat doe ik wel vaker en dat interesseert me helemaal niks. Niet veel later stond ik met de autosleutel in mijn mond, een gevulde boodschappentas in mijn ene hand en de andere op de bel gedrukt te wachten op Rover's blafje. Dat gek genoeg niet kwam. Wel hoorde ik een hoop gestommel. En Sjoerd die wat tegen Rover zei, over iets laten zien en oefenen of zo. Toen de deur open ging en ik een blik naar beneden wierp, wist ik het. This is it! Ook voor mij. "Rover wil vast oefenen, voor straks met de ringen," klonk het vertederd in de gang. Mijn hele gezicht ontspande en plooide zich acuut in de lachstand. Rover stond licht beduusd en met gebogen hoofd naar de grond te kijken. Om zijn nek zat zijn feestriem en daaraan hing een doosje. "Mag ik nog snel even mijn handen wassen?" vroeg ik ietwat bibberig en licht hysterisch hinnikend. Romantiek is leuk maar wel zonder supermarktbacteriën op me. Dat mocht. Vervolgens stapte ik binnen in een donkere doch met kaarslicht overspoelde kamer. Op tafel stonden twee glazen en een fles champagne klaar. En ik oogde nog steeds als het nichtje van ma Tokkie. Met mijn ongeföhnde hanghaar, make uploze ponem, roze joggingbroek, lelijke-maar-lekkere-trui en dito dito (want roze én lelijk-maar-lekker) fleecevest. Eerder op de dag had ik uitgebreid in mijn gezicht zitten pulken. Meeëters elimineren en wenkbrauwen bijwerken is ideaal tijdverdrijf voor een grauwe donderdag zonder vastomlijnde plannen. De sporen van deze actie waren bijna weggetrokken. "Tja," dacht ik zuchtend, "dit is de ultieme liefdesverklaring. Als hij me zometeen in déze hoedanigheid ten huwelijk gaat vragen weet ik écht zeker dat hij het meent!"

En of hij het meende. Hij ging op zijn knieën. Had maanden lang in het geniep gespaard voor een snuisterij in een doosje. Dat helaas niet paste. Maar dat komt goed. En daar gaat het ook helemaal niet om.

WIJ GAAN TROUWEN!

35 opmerkingen:

Linda die het nu weet! zei

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hoera hoera hoera! Wat leuk nieuws!!!!! SUperdepuper. Ohh..en kan ik EIN-DE-LIJK gaan slapen!
Linda heeft rust. Wat zul je blij zijn!

Miranda zei

YESSSSSSSSSSSSSSS wat geweldig!! Super voor jullie. Ik zit hier een beteje depri op de bank want kan niet slapen, maar hier word ik toch een beetje blij van!

Liefs, Miranda

salty zei

GEFELICITEERD, wanneer is de grote dag??

Groeten van Astrid van Heeringen

Elke zei

Woehoe!!!Da's pas super nieuws!! (dacht eigenlijk dat jullie al 'lang' getrouwd waren maar dit even terzijde)

En een heus aanzoek met alles erop en eraan!! Ben ik toch beetje jaloers op hoor:)

Geniet ervan, en ook van alle voorbereidingen! Is echt een leuke tijd!!

Hele grote proficiat voor jullie beide! En voor Rover natuurlijk, met zijn belangrijke rol!

Anoniem zei

Yesssssssssss,van harte gefeliciteerd!!

Grts,Kitty en de andere Zoompjes xxx

Marjolein zei

Gefeliciteerd!

Geniet ervan

X

Inge zei

Lieve Irene, Sjoerd en Rover!

Wat GEWELDIG, gefeliciteerd!!!

Wat een heerlijk verhaal en wat een heerlijk jaar gaan jullie tegemoet. Huisje, trouwen, super!!!

X, Inge, Boris & Luka

Anoniem zei

WAUW!!! Te gek jullie drie:). Van harte!!!

groetje, jaimie

Anoniem zei

YEEEEEEEEEESSSSSSS,
GEFELICITEERD alle 3 en dat rover zijn taak maar goed mag oefenen.

Groetjes Erna

anne-marie zei

Jouw hyves's maakte me echt nieuwsgierig.
Proficiat,hartstikke tof. In gedachten jouw aanzoek beleefd.
Zo heeeerlijk.
Zo gewoon en toch zo heeeel bijzonder
liefs anne-marie

Anoniem zei

Hoera, van harte gefeliciteerd!!

Heerlijk dat het eindelijk zo ver is, is je geduldige wachten (met af en toe een al dan niet subtiele hint?) toch beloond!

groetjes,
Judi

Anoniem zei

Hoi Irene,
als stille lezer van je site,
kan ik dit natuurlijk niet laten schieten!
SUPER gefeliciteerd met jullie voornemen! Geniet van de mooie (maar drukke) tijd die jullie tegemoet gaan!!
Maak er een bijzondere tijd van!!
Liefs Hanneke

Louise zei

Woehaaa!!!!! Gefeliciteerd!

Fred zei

G E F E L I C I T E E R D ! !

en dikke XXen!

Jose&Hub zei

Hallo Irene,Sjoerd en Rover.

Geweldig mooi nieuws, wij dachten al die twee zijn een leuk stel bij mekaar ha ha ha.Jongens echt te gek geniet maar van alle nieuwe dingen en jullie leven en als jullie nog bruidskinderen zoeken dan weten jullie ons wel te vinden.

Groetjes Jose en Hub

Jacqueline zei

Gefeliciteerd meis, geniet ervan!
Groetjes uit Helenaveen

lielie zei

Whoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoeoeoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Iréne en Sjoerd, en rover natuurlijk!!
GEFELICITEERD!!!!

dikke kus Annelie

Vita zei

Ah... een echt aanzoek. VET romantisch! En ja, natuurlijk gebeurt zoiets altijd in je joggingbroek met vlekken, inderdaad een teken dat ie echt van je houdt. Of een joggingbroekfetish heeft, maar dat maakt niet uit als jij ook van hem houdt :-)

Lieve Irene, ben beetje jaloers maar vooral heeeel blij!

Anoniem zei

Woehaa! Een bruiloft! Want ik mag toch hopen dat e.e.a. luister wordt bijgezet met een mega-feest? Waarop dan uiteraard bepaalde cousins niet mogen ontbreken....ik hoop dus stilletjes. Maar in elk geval: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!

Mathijs

Linda zei

Sooow !! Kickuh !
Gefeliciteerd zeg.

En ik hoop niet dat Rover op mijn Scooter lijkt want die zou alle gasten uitgebreid gaan begroeten met ringen en al :-) (of een wolvengejank laten horen midden in de ceremonie).

Anoniem zei

Wat is het leven ook heerlijk he,
de zon schijnt en nu lees ik ook nog dat jullie gaan trouwen
VAN HARTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
liefs manon

Anoniem zei

Wat een goed nieuws.
Gefeliciteerd.
Kies maar een mooie zonnige dag uit om te trouwen. Enne.. de helft van de lol haal je uit de voorbereiding.

Groetjes, Mirjam (van Noah)

Tamara M. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tamara M. zei

Heel erg gefeliciteerd ook vanuit Deventer!! We vinden het echt super voor jullie!!

liefs Tamara, Rick

(en ook wel van mijn ouders;))

Linda zei

leuk leuk ook al die reakties hè? je zult wel glimmen van trots!

Yehudith zei

Woehoe!! Gefeliciteerd :D:D

Xx, Judith

Irèneke's wereld zei

@Allemaal: heel hartelijk dank voor jullie lieve, grappige, hartverwarmende reacties!!!
Het wordt het voorjaar van 2010 maar de exacte datum hebben we nog niet geprikt. Die hangt af van de beschikbaarheid van de locatie die we voor ogen hebben.

@Judi: de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de hints op het laatst alles behalve subtiel waren hoor. Wist ik veel dat er allang een plan in de maak was?!

@José en Hub: ik begreep van mam dat jullie kinderen nog immer op de Stenen Trappen liggen.. =D Of zagen jullie jezelf in de rol van bruidskinderen? Zo oud en dement zijn jullie nou toch ook weer niet? ;-P

@Vita: de floeperd had niet eens snel zijn eigen joggingbroek aangetrokken. Nou vráág ik je?!
En ik zeg maar zo: jij de baby, ik de jurk! ;-)

@Mathijs: de hint is opgepakt. Natuurljk wordt er gefeest! En jij mag op één voorwaarde komen: géén stukjes!!! Deal?

@Linda: Rover heeft iets minder temperament dan Scooter, schat ik in. Of hij is gewoon slaafser. Zo zou je het ook kunnen zeggen.

Kim zei

Jeeejh wat leuk!! Gefeliciteerd!!!


xxx

Veronica zei

Oh wat is die Sjoerd toch een lieverd........maar dat wisten we natuurljk allemaal al.!!
Van harte gefeliciteerd met dit hele mooie vooruitzicht.
Jullie zijn voor elkaar geschapen.........of gemaakt............whatever jullie passen bij elkaar.
Veel geluk samen en heel veel plezier met de voorbereidingen.
Wil best als bruidsmeisje met bloempjes in mijn haar ten tonele verschijnen hoor!!!
Liefs Veronica

Lotte zei

Woehoe!! Zo kijk je even een weekendje niet en zijn hier ineens spannende dingen in het vooruitzicht. Gefeliciteerd!!!! Als je dan straks helemaal gesetteld bent in je nieuwe keet (lees: je kan het je nu niet voorstellen, maar ook in dat huis zullen saaie dagen zijn), heb je weer iets om naar uit te kijken! Leuk hoor. We lezen mee!

Anoniem zei

Zo dat is nog eens Heerlijk moment!

Gefeliciteerd en geniet er van!


Lieve groet Monique X

Maarten zei

Van harte gefeliciteerd :-)

Mooie gelegenheid voor housewarming, en trouwerij ineen? (ik doe ze liever appart... vind feestjes leuk, vandaar zo veel mogelijk feestjes, dus niet alles dicht bij elkaar)

Geniet van de voorpret, het passen vna jurken, kleding, kiezen van locaties voor het feest e.d. Is erug leuk om te doen.. Zeggen dat je eens komt kijken of de locatie geschikt is voor een bruiloftsfeest.. moet je de obers zien rennen!

Groetjes

Daphne zei

Gaaf! Van harte gefeliciteeeeeeerd!

Groetjes Daphne

Nancy zei

GE-WEL-DIG!!!! Oh, heerlijk. Niet alleen een nieuw huis te organiseren maar ook nog een bruiloft!

En inderdaad, wat een goede datum om op zijn knieen te gaan.

Joeltje zei

Dat is nog een heel goed nieuws! Joehoe!
Van harte gefeliciteerd van ons drie.

:-)