donderdag 16 april 2009

Wajong maar weer eens op de schop?

Oh nee hè, toch niet wéér een herkeuring?!
Klik.

Voor de verandering ben ik het eens met het plan van CDA minister Donner (ik zweer het, in eerste instantie typte ik Donor!). En ook dat een kamermeerderheid wil dat de huidige groep Wajongers ook aansprak kan en mag maken op de nieuwe regeling. Kan en mag. En niet moet. Niet zoals de VVD van plan is om alwéér een herkeuring door te voeren. Naar eigen zeggen omdat met het nieuwe plan meer wordt uitgegaan van wat mensen nog wél kunnen in plaats van te focussen op hun lichamelijke en/ of geestelijke beperkingen. Ja ja. Maar zijn onze liberale vrinden soms vergeten dat ze daar tijdens die vorige vleeskeuring óók al van uitgingen?

Zucht. Hoe dan ook, wat het ook worden gaat. Ik ga me er niet meer zo druk om maken als in 2005.

Geen opmerkingen: