zondag 24 mei 2009

Even bijbuurten hoor

Ik ben ook een tutje hè? Afnokken zonder iets te zeggen en dan ook nog tien dagen wegblijven. Niet eens op vakantie maar wel degelijk met een bijzonder aangenaam vakantiegevoel! Daar zijn al die opgebroken en doormidden geknipte meiweken debet aan hoor. Daar raakt mijn gestructureerde weeksysteem danig van van het padje. Zeker als Sjoerd dan ook nog vrij heeft en mij op doordeweekse dagen vergezelt met louter leuke dingen doen. Het voelde net niet als spijbelen.

Weg zijn we niet geweest, als in op vakantie, al dan niet naar het buitenland. Het was rundumhausen und hintergarten waar we verpoosden. Nou vooruit, ik ben een dagje naar Hasselt geweest, samen met schoonzus. Waar zij hardnekkig, en op het laatst zelfs licht obsessief, zocht en ik moeiteloos vond. Zul je altijd zien. Blijmoedig constateerde ik dat ik mijn metwieikhetliefstwinkel top vier definitief kon vaststellen. Met mezelf, met Sjoerd, met vriendin M. en met schoonzus L. In wisselende volgorde, al naar gelang met wie ik op stroopjacht ben. Want eigenlijk vind ik alles leuk. Ik ben zo makkelijk. Opmerkelijk is wel dat L. en ik dezelfde strategie naleven. Doorlopen, kilometers maken en tempo houden. Niet te veel tijd verdoen met eten en drinken op een terrasje hier of daar en de plas zo lang mogelijk ophouden. Dan stinkt het maar, als er tussen twee plasbeurten in acht uren zitten. Qualitytime is kostbaar! En cheesy winkeltjes in schieten. Daar hebben we beiden hobby aan.

Voorts vierden we de 85ste verjaardag van Sjoerd's oma en de eerste heilige communie van Fleur. En vandaag gewoon het leven, samen met - wederom - Sjoerd's zus en haar lover. Op een terras in Maastricht, met zon, spijs en drank (want de winkels waren toch dicht). Alwaar Sjoerd zijn zus, na enig aandringen van mij, eindelijk vroeg als zijn getuige op onze bruiloft. Dat vrouwen dit soort dingen significant anders beleven dan mannen bleek wel uit haar reactie. Zij vroeg zich namelijk al een poosje af wanneer dé vraag toch zou komen, maar begon naar mate de tijd verstreek ook een beetje te twijfelen. Hij zou haar toch niet bedriegen met een ander?

En tot slot won ik vandaag ook nog een prijs! Een heuse blog award. Gekregen van Madelief, omdat ze mijn weblog leuk vindt en het belangrijk vindt dat CF in de aandacht blijft komen. Hartstikke lief van Madelief! En met deze veer in mijn digitale reet was ik op slag gemotiveerd om de schrijfdraad weer op te pakken! :-)

2 opmerkingen:

Louise zei

Zo, daar ben je weer, ik begon al te denken (dat mijn rrsfeeddinges kapot was) Gefeliciteerd met de zeer verdiende award!

Lin zei

Nou die heb je zeker verdient! Heb even een paar weken bijgelezen en zit weer lekker met een smile op mijn gezicht achter de laptop.