maandag 4 mei 2009

Lachen, gieren, brullen

Strikt genomen is het geen dag voor grappen vandaag. Toch heb ik er twee. En ook nog van bijzonder belabberde kwaliteit.

De eerste poets is die van de hovenier. De hovenier die tussen acht en negen zou komen met een verder uitgewerkt tuinplan plus bijbehorende offerte. Ken je hem, die mop? Nou hij kwam dus niet. Een telefoontje om kwart over negen leerde dat hij het he-le-maal vergeten was. Stress en druk en sorrysorry en wanneer komt het alsnog gelegen. Verdikkeme. Hadden we ons alsnog om iets na achten in een zwaar oorlogsdrama kunnen onderdompelen na de plechtigheden op de Dam en Waaslsdorpervlakte. Ter compensatie zit Sjoerd nu maar de wigger uit te hangen op de bank. In zijn flodderige Nike-outfit en met een petje scheef op het hoofd verliest hij zich totaal in een of andere franstalige rap-dvd die we onlangs voor een appel en een ei bij de MediaMarkt kochten. IceCube, Eminem, Dr. Dre en Snoop Dogg. Het trekt hier allemaal voorbij op het moment.

De tweede grol komt uit het kleinste kamertje. In de vorm van een nieuw toiletblok dat ik vanmiddag kocht. Van Ambi Pur. Met gruwelijke grapefruitextracten. Het is net of je midden in de Jamin zit te kakken. Niet te harden, die zoete, weeïge lucht. Ik had het wel voorzien hoor, er lagen er immers niet voor niks nog zoveel in het schap. Maar alle andere smakengeuren waren op. En anders had ik gelijk een hele nieuwe set inclusief toiletblok van het een of ander moeten nemen. Terwijl het mij louter en alleen om de navulling te doen was. Voor al onze toekomstige toiletbezoekende gasten geldt dan ook: get used to it! Moeten wij ook.

Correctie. Het blijken er maar liefst drie te zijn. Drie te flauwe mopjes. Want tijdens het tikken van dit abominabele stukje tekst schee mijn toetsenbord er zomaar mee uit. Lege batterijen, naar ik hoop. En nu kweek ik in rap tempo reumatische handen van het gepriegel op de minilaptop. Ach wat zeik ik? Alles beter dan tulpenbollen eten!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Irene,

Je kent mij niet maar ik lees al een tijdje af en toe je blogs via CF-cafe. Wilde gewoon even laten weten dat ik vaak moet lachen om je leuke schrijfstijl en anekdotes.
Je situatie is ook erg herkenbaar, ben zelf 30, heb CF+diabetes, woon samen met mijn vriend en hond :-)
Ga zo door en het allerbeste,
Groetjes uit Haarlem van Sandy (ydnas op Cf cafe)

Ilse zei

ik vind die juist HEERLIJK ruiken die grapefruit troep.

Irèneke's wereld zei

@Sandy: hoi! Volgens mij 'ken' ik jou wel hoor. Jij was toch Sandy Haarlem die met roze letters meeschreef op de Oefmailinglist? :-)
Heb jij nog geen blog (al dan niet via CF Café)?

@Ilse: hoi! Meen je dat?! Nou, je mag ze zo van me hebben!

Anoniem zei

Hey Irene, ben inderdaad Sandy Haarlem van de OEFmailinglist :-)
Roze letters zou heel goed kunnen, vind het altijd leuk om te klooien met lettertypes en kleurtjes in mailtjes ;-)Of de ontvangers het leuk vinden is dan weer een ander verhaal..
Heb nog geen blog, ben daar een beetje huiverig voor omdat iedereen het kan lezen en je dan toch wel erg op moet letten wat je schrijft... Maar wie weet ga ik me er toch eens aan wagen.
Groetjes Sandy
P.S: Ik wilde al eens eerder een reactie achterlaten maar lukte nooit, omdat ik niet begreep dat ik die woordverificatie in moest vullen.. (ja, blond)
Dat was namelijk toen je schreef over dat je aan het winkelen was (bcc ofzo)en een hypo voelde aankomen en dan zwalkend een pakje nutridrink opdronk, dit gebeurd mij ook regelmatig tijdens winkelen, ipv nutri heb ik altijd chocomel bij me maar begreep precies wat je bedoelde :-)