dinsdag 9 juni 2009

Always look on the orange side of life

Aaarrrggghhh!!! *GIL* en *CHILL*
Adem in. Adem uit. Ontspan.
Denk hotstone massage. Visualiseer yin en yang.
Bedaar mens. Kom tot jezelf. De wereld vergaat niet van een vertraagde zonnebril en wat opleverprobleempjes van het nieuwe huis.

Hoewel...

De opticien belde. Zelf. Om te melden dat dat ene verrekte brillenglas wéér kapot was gegaan toen ze het wilden slijpen. Met excuses maar het ging dus nog wel een weekje langer duren. Als tussenoplossing bood hij aan om zolang de verkeerde glazen er toch maar weer in te zetten. Kon ik in elk geval vooruit tot het inmiddels derde goede glas binnen en geslepen was. Dat vond ik best meedenkend. Of zou hij via telepatische gaven mijn plaatsvervangende hoofdpijn, van de scherpe zon én het gezeik, gevoeld hebben?

De projectleider van onze aannemer belde. Dat de opleverdatum op losse schroeven staat. Niet doordat hij en zijn jongens achter liggen op schema. In het geheel niet. Alles loopt volgens planning. Deze week is de spuiter er, volgende week komt de schilder en daarna hebben zij nog een weekje nodig voor de afwerking. Alleen die fucking nutsvoorzieningen. Daar zit een kink in de kabel. Een of andere voor god spelende niet nader te noemen stroomklojo is bezig de zaak opzettelijk te vertragen. Mierenneuken over de lengte van pijpjes en azijn zeiken over in het huis aanwezige maar niet in het kozijn hangende meterkastdeuren. Te flauw voor woorden. Helaas een bekend probleempersonage binnen het bouwwereldje, aldus de aannemer. Maar ze moeten het er wel mee doen. Getuige ons dertien minuten en twintig seconden durende telefoongesprek zat het hem ook hoog, want normaal is hij nooit zo lang van stof. Volgende week vrijdag hebben we opnieuw contact en hopelijk is er dan toch goed nieuws.

Hé, 't is net gestopt met regenen. Dan ga ik zo mijn nieuwe zonnebril ophalen. Met kinky oranje glazen. Daarmee is het schier onmogelijk om de zaak niet zonnig te bekijken!

4 opmerkingen:

Madelief zei

Nou, zolang de trap naar de eerste verdieping niet gemonteerd wordt en daar dus de mensen met de rollen vloerbedekking over naar boven lopen...dat hadden wij een keer met een huis waarvan de opleverdatum ook iedere keer opschoof onder het motto: we hebben helemaal geen opleverdatum genoemd! Ik hoop dat het bij jou niet zo gek wordt en dat het op de afgesproken dag opgeleverd kan worden!
En weten jullie al wat/wie het broertje of zusje van Rover wordt?

Ilse zei

Leuk logje, nou ja niet leuk dat ze zo laar zijn natuurlijk maar wel heel leuk geschreven. Vooral de zin: Een of andere voor god spelende niet nader te noemen stroomklojo is bezig de zaak opzettelijk te vertragen., moest ik erg om lachen.
Die frustratie heb ik net allemaal achter de rug we zitten nu 1,5 maand in ons huis maar je kan ze af en toe wel vermoorden die bouwlui.

Adolf zei

Wat is dat toch met dat brillenglas? Toch maar met de oude glazen.
Succes met de oplevering!

Irèneke's wereld zei

@Madelief: ha! Die trap staat dus al weken. Daar zal het bij ons niet aan liggen. Hoe hebben ze dat gedaan met die rollen?
Pff, lijkt me gekmakend om zo aan het lijntje te worden gehouden. Wat dat betreft heb ik nog steeds veel vertrouwen in onze aannemer.
We weten inderdaad al wel al van welk merk het hondje wordt maar over grootte en kleur zijn we nog aan het dubben.

@Ilse: dank je! :-)
Ach, ik moet er maar het beste van maken.
Oh wat heerlijk dat jij 'het' er al op hebt zitten. Kan ik ergens hoopvolle verhalen en opbeurende foto's zien?

@Adolf: omdat het gecurved glas is schiet het steeds van de slijpsteen af. Of zoiets. Heb ik me laten vertellen.
Dank je. Komt goed. Ooit. ;-)