woensdag 17 juni 2009

De groene sjtoets

Precies op tijd leverde ik Rover af bij de hondenkapper. Drie nieuwe möpkes wachtten op ons, in de tot salon omgebouwde, iets te krappe, garage. Elke keer als ik Rover daar naar toe breng tref ik nieuwe trimsters aan. Meestal zijn het stagiaires, zo begreep ik eens van de eigenaresse. Dat moet dus betekenen dat er theoretisch gezien legio hondentrimsters zijn. Alleen kom ik ze in het wild nooit tegen. Niemand die mij bij een eerste kennismaking enthousiast mededeelt dat ze gediplomeerd hondenkapster is. Dus. Waar hangen ze uit?

In de tussentijd begaf ik me naar de bouw. Een wachtend mens moet wat, immers. Nu de bouwhekken weg zijn en de deuren na werktijd op slot, kun je alleen nog maar overdag een kijkje aan de binnenkant nemen. And inside is where it all happens! Tot mijn grote vreugde zag ik dat ze begonnen waren met het leggen van de tegelvloer op de benedenverdieping. Het tegelwerk op de wc was helemaal klaar en in de badkamer stond het bad al op z'n plek. Oh een echt bad. Ik denk dat ik daar nog het blijst mee ben. Minitieus inspecteerde ik het spuitwerk nog eens. Het zat er echt mooi op. De spuiter had goed werk geleverd. Zelfs iets té goed, bleek toen ik onze slaapkamer inliep. Want de muur die wij van plan waren te beplakken met chique zwart-wit gestreept behang was ook gespoten. Net als de muur in de logeerkamer waar ik dottig PiP-behang voor had uitgekozen. Dju.

De grootste verrassing van de dag was echter mijn gekortwiekte hond. De plukdames hadden hem van top tot teen onder handen genomen. Zelfs zijn schaamhaar was verdwenen! Vakkundig weggeknipt, althans dat hoop ik, en niet geplukt. Maar het venijn zat hem in zijn geestige pluimstaart. Die zag namelijk groen. Ik zweer het. De hond met de groene sjtoets. Hoe is het mogelijk...

6 opmerkingen:

Linda zei

Groen? Een groene staart ?
Dat wil ik wel even op een foto zien natuurlijk..

lielie zei

is Rover zijn staartje gebleekt?
hahahahahahah! ik zou ook graag een foto willen zien.

thanks voor je knuffel!
liefs Lielie

Madelief zei

Dat gaat een dag of wat duren, voordat ie dit een plekje heeft gegeven: een gekleurde staart en een kale schaamstreek zo rond z'n pielemoos! En ja: graag wel een foto. Moet kunnen zolang het je kerel niet is...

Cisca zei

Haha.
Dat is hartstikke hip, in hondenland. Rover is een soort metro hond...

Madelief zei

Bedankt voor de foto...helaas dat is echt en onmiskenbaar groen. Ik kan er helaas geen andere kleur van maken...;o)

Nicolette zei

Waar hebben ze die staart ingestopt dat ie groen is geworden? Nou ja, beter de hond groen dan dat je eigen haarverfje mislukt...