zaterdag 13 juni 2009

De zaak bil

"In die broek heb je een klein kontje hè?" merkte hij tijdens het koken zomaar op. Ik stond niet eens uitgebreid met mijn derrière voor zijn gezicht te zwaaien maar plukte staand naast hem noest de veldsla. Dus waar dit nou in een keer vandaan kwam?

"Hoe bedoel je dat?" vroeg ik licht verbaasd en sjorde intussen mijn afgezakte broek wat omhoog. "Nou gewoon, dat je bilpartij in deze broek nogal uh, compact is." Nog steeds snapte ik niet waar hij naar toe wilde. Het klonk niet als een compliment maar nog minder als een belediging. Hij constateerde een feit en wilde dat graag met me delen. Maar het bleef raar, vond ik.

Na een kort moment van bezinning liet ik de kom sla en de cherrytomaatjes op de snijplank voor wat ze waren en hief mijn handen theatraal omhoog. "Wat wil je nou eigenlijk precies zeggen?" vroeg ik fronsend. "Ja, nou, dat die broek vorig jaar beduidend strakker om je lijf zat. En dat ik dát mooi vond en dít ook nog steeds. Maar dat ik hoop dat je blijft zoals je nu bent en goed voor jezelf blijft zorgen. Wat mij betreft hoef je niet nog meer af te vallen."

Grijnzend keek ik hem aan. Mijn Sjoerd, uniek in zijn soort. Wat een schat.
(Het gaat overigens maar om twee kilootjes in een jaar tijd hoor. En blijkbaar verdwijnen die bij mij als eerste aan de achterkant. Waar toch al niet zoveel zat. En heb ik nu dus echt een afgeplatte oude wijvenreet...)

5 opmerkingen:

Linda zei

snik....zij wel....snik

C. zei

Zeg, kraak jezelf eens niet zo af,dame!

Irèneke's wereld zei

@Linda: trust me, voor de rest ben ik goed gevuld hoor. En jij rent je bips toch retestrak?

@C.: hihi, klein stukje zelfreflectie. Meestal ben ik dik tevreden!

Nicolette zei

Lief van Sjoerd dat ie een beetje op je let en bezorgd is over je.
Goed voor jezelf blijven zorgen hoor< anders slobbert je trouwjurk volgend jaar langs je billen naar benee...

Wondelgijn zei

Een man die 2 kilo minder al ziet.... joh, je mag in je handen knijpen van geluk!! ;-)