donderdag 9 juli 2009

De hartverwarmende boys van Bunde

Haai. Stil hier hè? Kweet het. Komt door mijn, door mezelf opgelegde om niet helemaal in de klus- c.q. verhuisstress te verdrinken, blogpauze. En die bevalt goed moet ik zeggen. De druk is vooralsnog te hebben, ondanks het als een volleerd acrobaat tien balletjes de lucht in houden. Nu echter toch een kleine onderbreking van mijn schrijftime-out. Mijn oren toeten namelijk nog na van een heel bijzondere avond. Ik was gevraagd om namens de NCFS een cheque in ontvangst te nemen. Een grote, vette cheque met heel veel geld. Voor onderzoek naar CF.

Het zat namelijk zo. Afgelopen juni stierf provinciegenoot en CF-collega Nick. Nick was 23 en is vrij plotseling overleden aan de gevolgen van CF. Tot vlak voor zijn dood voetbalde hij nog mee in het eerste team van VV Bunde en het was zijn grote wens om ooit nog eens een potje tegen MVV te spelen. Toen dat niet meer mogelijk bleek hebben enkele vrienden van Nick besloten om zijn wens, zij het in een iets ander jasje, toch in vervulling te laten gaan. Namelijk een benefietwedstrijd tegen MVV organiseren en daarmee zoveel mogelijk geld voor de NCFS ophalen. En zo ontstond de Nick Ramaekers Memorial.

Pas vorige week woensdag werd bekend dat vanavond de wedstrijd plaats zou vinden. Blijkbaar presteren de boys uit Bunde het beste onder druk, want in een week tijd stampten ze een evenement uit de grond waar je u tegen zegt. Het was werkelijk fantastisch. Voor aanvang van de wedstrijd droeg Nick's moeder een gedicht voor dat werd besloten met een applaus voor haar zoon. Tijdens de rust werd ik geïnterviewd door dj Roger the Dodger van locale radio-omroep Falcon Radio. Met mijn hart in mijn keel vertelde ik over CF en de noodzaak van geld voor meer onderzoek. Na afloop van de door MVV gewonnen partij trad een keur aan Limburgse artiesten, geheel belangeloos, op. Tijdens de act van Huub Adriaens beklom Nick's complete elftal het podium om samen 'Kiek neet um' te zingen. Ook ik werd op de bühne ontboden en kreeg al sjoenkelend een grote, blanco cheque plus stift in mijn handen geduwd. Oud-voetballer en een van de initiatiefnemers Robert van der Weert (die ik, voetbalnitwit, niet kende, shame on me!) trok me behaaglijk tegen zich aan en fluisterde het voorlopige bedrag in mijn oor dat ik aanstonds als gelegenheids-Gaston-van-de-Postcodeloterij op de cheque mocht invullen. Verbluft knipperde ik met mijn ogen en slikte met moeite een dikke brok in mijn keel weg. Lieve hemel. Het bleef nog lang onrustig in Bunde...

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Kippenvel....

Grts,Kitty x

Anoniem zei

Hoi Irene,

Joeri en Jo zijn ook geweest.
Ze hebben jouw gezien, maar je stond aan de overkant. Joeri was er erg stil van, maar ja vindt je het gek.
Het bedrag is geweldig toch!!
Groetjes Inge

Louise zei

Wow, te gek. -Van de benefietwedstrijd. En het geld. En dat ik je weer eens lees. "Ik dacht al" (is mijn rrs feed kapot? Heeft Irene een writersblock?)

Veel succes met de klus- en verhuisstress en ik wacht met smart op een virtuele rondleiding nadien.

Jolanda zei

Hoi Irene,

Ik heb je blog gevonden. Was ook niet zo moeilijk te vinden, IreneMoors... Nee Mols.nl!
Haha!
Ik zal het doorgeven aan Nancy, de mama van Levy en Finn waar we het gister over hadden.
Groetjes Jolanda

Elly zei

Fantastisch! Van jou en van de jongens van Bunde n van het geld
Elly

Irèneke's wereld zei

@Kitty: absoluut!

@Inge: ach, wat jammer dat we ze niet gezien hebben!! Kan me voorstellen dat het indrukwekkend was voor Joeri. Geef hem een zoen van me.

@Louise: hihi, dank je. Ik neem nog even een break en dan zie je me vanzelf verschijnen. Met net zo'n klungelige filmtour als al die vorige. =D

@Jolanda: vroeger belde ik eens naar een vriendin maar kreeg haar broertje aan de lijn. Ik zei mijn naam en hoorde vervolgens het broertje in extase roepen: "Eva, eva! Irene Moors aan de telefoon!" Het waren de hoogtijdagen van Telekids. Arm jochie! ;-)
Leuk je ontmoet te hebben en ik hoor of zie het wel.

@Elly: *knikt instemmend* Het was echt heel mooi.

Inmiddels heb ik onze eigen filmpjes online staan. Zie deze links op YouTube.
- http://www.youtube.com/watch?v=UxrsxyDuhwc
- http://www.youtube.com/watch?v=Bul9mwSNgbU
- http://www.youtube.com/watch?v=MZNE_mUBTYc

En op www.sportclubarenatv.nl komt nog meer materiaal.

Esther zei

WAUWWWWWWW kan me voorstellen dat het allemaal een grote indruk op je heeft gemaakt. En wat een super bedrag....

groetjes
Esther

Jannie zei

Haha ik vroeg me al af of je het ook van achter naar voren zou opschrijven... En ja hoor!! ;)
Succes met alle klus- en huisdingen! Ik ben reuze benieuwd!

Veronica en Lisanne zei

Geweldig prachtig super mooi initiatief van de vrienden van Nick. Hij zal trots op jullie zijn. Fijn dat dit soort dingen gebeuren. Suc6 met de verhuizing liefs, Veronica

Wondelgijn zei

Tjeeeeee, hoe lang heb jet het 'droog' weten te houden?? Wat een geweldig initiatief!!! Ik hou hier wel van, vooral als die stoere kerels dat nog steeds voor hun vriend doen!! Moet hier ook even een brok wegslikken,,,

Elke zei

Gelukkige verjaardag trouwens he!! Is wel al weekje geleden, maar beter laat dan nooit zeggen ze toch altijd:)

Feestje gevierd?

Linda zei

Ehm ... al 2 weken kun je online zie ik.

Je weet dat een (blog)pauze betekent dat je iets doet, dan even niet en dan gewoon weer wel.
Dusseh, wanneer kunnen we die wel weer verwachten ?

:-)

Lotte zei

Een maand op reis geweest en nog steeds zie ik 'De boys van bunde' boven aan staan. Gaat het wel goed met je?
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe wc plast/poept, hoeveel klustranen je al gelaten hebt en of jullie mooie paleisje langzaam begint te stralen?