dinsdag 25 augustus 2009

Irène meldt zich!

Nou, dan zal ik maar weer eens hè. Zo onderhand.
Al is de schrijfzin ver te zoeken en waag ik te betwijfelen of het met onze InternetPlusBellen-verbinding van KPN ooit nog goed komt. Vooralsnog zijn we aan onze tweede Dongel bezig en dat blijft behelpen. De computer begint te loeien zodra je naar het ding kijkt. Hij mist nogal wat updates, maar daar valt met zo'n Dongel helemaal niet aan te beginnen. Zoiets vreet mb's. En die hebben we broodnodig voor e-mail en bankzaken. En af en toe stiekem Hyves en Twitter kijken. Snel snel en met gekromde tenen. "Daar gáán m'n mb's!" denk ik dan, op aan het aanklikken van onzinnige foto's van mensen die ik niet eens ken. Of zo.

Intussen wonen we hier nu een dikke maand. En we zijn blij! Het huis is prachtig, het past als een jas. Al heb ik het stofzuigtechnisch (bewust) nogal onderschat. Godskolere, ik blijf bezig. Met antracietkleurige vloertegels en een chronisch ruiende hond die zijn witte haardos overal laat liggen. En dan hebben we nog de twee trappen naar boven die ik de eerste dagen vervloekte. Want dat was ik natuurlijk niet gewend, vanuit ons bejaardenbungalowtje. Goed voor mijn figuur is het in elk geval wel, al dat gestofzuig en de wasattributen op zolder. De weegschaal blijft me toelachen.

Graag had ik hier al wat foto's en het beloofde laatste filmpje neergezet. Bijvoorbeeld van onze hemelse kleedkamer (echt, ik krijg nog elke keer vlinders in mijn buik als ik de deur open doe en binnenstap in mijn eigen Miniplaybackshowwinkeltje van Henny Huisman). Als mijn lezers net zo nieuwsgierig zijn als ik zelf ben, snap ik dat het ronduit teleurstellend is hier alleen nog tekst te zien. Maar toch is het uploaden van kijkmaterial gezien de gammele internetverbinding nog even niet mogelijk.

Wordt ongetwijfeld vervolgd dus...

14 opmerkingen:

Marije zei

Welkom terug!

Louise zei

Kijk! Daar is ze weer. Jammer van die dongel want ik had wel zin om groen van afgunst een fijne rondleiding door je huis en Henny H's walkinclosetwinkeltje te krijgen.

Tamara M. zei

Niet alles kan in 1 keer goed gaan natuurlijk:) Je hebt ons iig weer verblijd met tekst! Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar je fotofilmpjesverhalen (Tamara, calm down) maar eigenlijk ben ik ook harstikke nieuwsgierig naar je nieuwe adres. Zou je mij die (om schema-technische redenen) willen mailen? Moet goed mn adressenlijst geupdate houden ivm you-know-what.

Nou, gefeliciteerd, en geniet lekker van jullie huisje:)

xxx Tamara (en natuurlijk ook van Rick)

Linda zei

YEAH !!!
Daar is ze weer.

Leuk hè, die verharende honden :-).
Heb je al een stofzuigerzaklozestofzuiger?

Veronica en Lisanne zei

Goh Irene, Dat ik me ooit een soort van lotgenoot met je zou voelen..............maar met 6 katten waarvan er 4 langharig zijn herken ik je stofzuiger perikelen!!!
Dat is de reden dat ik vloerbedekking uit mijn huisje heb verbannen.........maar toch..........onze harige schatjes laten idd hun sporen na.
Maar ach.........gezelligheid.........kent geen tijd...........of stofzuiger???
Geniet van jullie nieuwe jas!!

XXX Veronica

Veronica en Lisanne zei

Correctie...............5 katten!!!

Wondelgijn zei

Ja, sorry hoor.... maar nu wil ik écht foto's zien!!!!!
hihihihi

Petra zei

Hee daar ben je weer! Ik heb nog niet vaak gereageerd, maar miste je schrijfsels echt!
Ik heb n hond die niet verhaard genomen, is echt een aanrader. Een shih-tzu. I-de-aal. Moet wel elke 5 weken naar de kapper.

Schrijfse en veel geluk in je nieuwe huis.

Petra

Madelief zei

Gelukkig, daar is ze weer!
Inderdaad erg handig als je een hond hebt die veel verhaard; een stofzuigerzakloze stofzuiger, je gooit hem leeg en voila! je zuigt gewoon weer verder.
En geniet lekker verder van je nieuwe huis!

Nancy zei

Ik zag je bij Vita, dus ik dacht 'ff kijken'. En jawel, je bent er weer!

Gefeliciteerd met je mooie huis. En nu willik um zien!!

Miranda zei

*zucht van verlichting* daar ben je weer. Mens waar zat je nou? Nog nooit gehoord van een internetcafe??! Je hebt wel wat in te halen nu hoor, denk er om, alle foto's, filmpjes en smeuige verbouwingsverhalen willen we horen.

Fijn dat je er weer bent!

Moeder zei

Een echte kleedkamer? Schiet op met dat beeld. Ik ben nu al jaloers...

Anoniem zei

Fijn he een kleedkamer (ik noem het inloopkast, maar eigenlijk is het een complete kamer dus jouw woord is beter). Toen de mijne klaar was heb ik mn tranen moeten bedwingen, zo blij was ik!!!
Veel plezier ermee, je hebt het nodig, want volgens mij heb jij meer kleren dan Mariah Carey! Al heb ik ergens gelezen dat zij een kleedloods heeft van zo'n 100 m2...baas boven baas...

Yvonne zei

Oh...die anoniem van hierboven dat ben ik: YVONNE (Roermond)