zondag 18 oktober 2009

Diet coke break

Die eerste slok.
Bij voorkeur uit een nieuwe fles of een vers geopend blikje.
Het prettige gevoel van prikkend koolzuur op je tong. Tegen je wangen. Hoe het bruist over je fris gepoetst tandvlees.
En als je die eerste teug dan doorslikt, nadat hij precies lang genoeg in je mondholte heeft rondgegolfd. Dat je hem in al z'n tintelendheid langs je strottenklepje voelt glijden, zo je keel in. En in een beweging alle niet op de achterkant van je tong thuishorende derrietroep meespoelt.
Nog maar weer een bewijs dat het goedje wel degelijk een reinigende werking kent; denk verroeste stuivers, doffe gootstenen.
En wat mij betreft nuttig ik mijn eerste dosis ver voor 11:30 uur.
Daar hoeft zelfs geen zichzelf uitkledende bouwvakker-met-sixpack-en-torsotapijt aan te pas te komen.

10 opmerkingen:

Tamara M. zei

Ah maar echte mannen drinken ook geen Diet Coke. Die drinken Regular of Zero :P Beetje vreemde reclame wel.

Ik drink geen Diet, wel Regular (heel slecht voor den bloedsuiker, ik weet, maar ik heb nu een pompje dan mag het toch?) En idd, heerlijk!!

xxx Tamara

Kim zei

Aaah ja heerlijk!! Hier nog een grote fan. Graag Coca Cola met suiker =)
En is Zero niet speciaal voor de man die op z'n lijn let?

Kim zei

Al die brillen ook van die vrouwen in die reclame, GEWELDIG!

Cash en Els zei

Jahhh, Cola lekker, met dit filmpje in je achterhoofd wordt ie nog smakelijker!!

Groetjes, Els

Mammalien zei

Mijn mannetje is veel leuker. Maar wat die cola betreft, hm, ja, daar ben ik redelijk verslaafd aan. Een klein slokje is genoeg, maar ik MOET het in huis hebben...

Irène's wereld zei

@Tamara en Kim (want jullie vallen in dezelfde leeftijdscategorie:-)): Deze commercial is van vèr vèr jullie tijd. Toen er nog geen jongenscolavarianten bestonden. Het was regular of light. En met bouwvakkers in commercials probeerde men de light aan de man te brengen.
Muhahaha, en die brillen ja. Briljant toch, van die vissenkommen op je hoofd. Al blijft de vraag waarom ontwerpers vroeger dachten dat wenkbrauwen en wangen ook versterkt glas nodig hadden.
@Cash en Els: hihihi, jij als CF-veteraan kunt hem je vast nog van op de buis herinneren. ;-) Ik vrees dat die lekkere man toen er inmiddels een stuk minder strak uitziet. Yuk!
@Mammalien: alleen maar fijn voor je! :-) Ga jij dan ook door het lint als je er te laat achter komt dat hij op is? En de winkels dicht zijn?

Tamara M. zei

Nounou zulke bakvissen zijn we ook niet hoor. Natuurlijk weten wij ook wel dat er een tijd was dat er nog geen Zero bestond. Alleen... Ook voor die tijd vind ik de commercial erg ongeloofwaardig:P Mannen die diet Coke drinken... *schudt haar hoofd*

xxx

Kim zei

Nou ik herinner mij die reclame ook nog. Was hij niet uit de jaren 90? Tamara we worden oud! ;) Maar goed Zero bestaat idd maar een jaar of 3???
Misschien had de bouwvaker diabetes..

Irène's wereld zei

@Tamara en Kim: da's alleen maar heel erg complimenteus hoor, dat ik jullie zo fris inschat! :-)
Ik heb even gegoogled en vond dit:

Diet Coke Hunk - In the 1990s, the handsome actor Lucky Vanous, (a.k.a. "The Diet Coke Hunk") starred in the "Diet Coke Break Commercial" about a bunch of women looking out of an office window during their work break at a slender yet muscular construction worker, who had just taken off his shirt. As the sweaty laborer refreshed himself with a nice cool Diet Coke, the bug-eyed women staring down from their window perch filled their imaginations with all sorts of fantasies. At break's end, the women seemingly fulfilled, moved away from the window but not before saying "Same time Tomorrow?" to their voyeuristic colleagues.

Lucky Vanous, who set all the women's heart's a flutter later starred in his own work-out video entitled The Ultimate Fat-Burning System. In 1994, Psychology Today displayed Lucky Vanous on their front cover sporting the words "From Pecs To Sex" and an inside story about "The Beefcaking of America" that explored changing gender roles which shifted the spotlight to include men's bodies.

En ook nog dit:

The diet Coke "hunk" had his debut in 1994 in the "Diet Coke Break" commercial. His name is Lucky Vanous. I know people who still can recite the whole commercial! However, this 1994 ad doesn't have an elevator in it. The women are in an office looking out of a window and Lucky is on the street having his diet Coke break.

1994 dus. In mijn beleving was het eerder richting 1984. Conclusie: ik zal zelf gewoon erg belegen zijn! :-)

Kim zei

Wat grappig dat je het helemaal opgezocht hebt! Ik ben blij met deze informatie =)Die Lucky Vanous!