woensdag 21 oktober 2009

Hij hangt!

In tegenstelling tot de vermelde drie weken levertijd had ik hem al binnen een week in huis! Het bezorgende postvrouwke had het zware gevaarte zowaar in haar eentje tot aan mijn deur gesjouwd. Dat vond ik knap, gezien de verhouding petit postvrouwke versus lompe doos.

Als vanzelfsprekend moesten mijn klusdrang en ik gelijk aan de slag. In mijn wereld is het volstrekt ondenkbaar dat ik daarmee wacht. Bijvoorbeeld tot Sjoerd thuiskomt of nadat ik de boodschappen gedaan heb. Zelfs poepen zou moeten wachten, indien aan de orde. Het klinkt absurd maar zo'n karwei heeft een zuigende werking op me. Het is niet te stoppen.

Sneller dan ik gedacht had stond mijn letterbakkie uiteindelijk in volle glorie overeind. Zonder klodders niet te verwijderen houtlijm op de tegelvloer of in mijn kleren, zonder onderdelen die over waren gebleven maar wel met twee kwijt geraakte minischroefjes. Ik dacht nog, die moet ik niet kwijt raken! Vervolgens ging de telefoon. En toen ik het gesprek beëindigd had waren de schroefjes foetsie. Wel heb je ooit?!

Onsniels heeft hem uiteindelijk opgehangen. Hartstikke precies waterpas en loodrecht uitgemeten met de naad van de vloertegel. Onsniels is net zo'n Pietje Precies als ik. Nu alleen de invulling nog. Want ik denk dat Rover uiteindelijk toch niet erg geschikt is als decoratiestuk.


8 opmerkingen:

Tamara M. zei

Haha Ik moet erg lachen om Rover in je kastje, hij past wel precies zeg!! Mooi kastje!

Bdankt voor je verjaardagsgroet trouwens:D Je hebt mooi bijgedragen aan mn record;)

xxx Tamara

Madelief zei

Die Rover! En hij kijkt erbij alsof ie het mooiste decoratiestuk in je letterbak is! Mankeert dus niet aan z'n ego...
Maar hij is mooi geworden, nu maar hopen dat ie niet uit elkaar klettert doordat er 2 schroefjes niet inzitten...

Anoniem zei

Wat een prachtig kastje en sorry Rover...het mooie ligkussen past beter bij je ;-)

Grts,Kitty

Veronica zei

Prachtig, wat een stukje vakmanschap hangt daar aan die muur!!
Vind Rover, eerlijk gezegd, het mooiste decor stuk wat je kan wensen.
Geniet van je mooie paleisje.
Groetjes uit Voorschoten van Veronica

Wondelgijn zei

Wahahaha, wat een grappig beest!! Jammer dat hij niet zo af en toe als levend pronkstuk kan dienen... ;-)

Yvonne zei

Ik vind het echt weer wat voor jou om het kastje uit te zoeken op de hond...Ik zou hem er dan ook gewoon in laten staan.
Trouwens, als jij zo goed kan klussen, waarom kom je dan niet eens even helpen op de bouw hiero???

Lotte zei

Zo 1989 zo'n kastje! Te kek! Ik ga meteen de zolder van paps en mams afstruinen voor ook zo'n exemplaar. Wat waren we dan vroeger al vooruitstrevend en hip zeg... Alleen sierden toen de My-little-pony's en foute kattengipsbeeldjes erin...

Nancy zei

Wat een leuk kastje! Ik ben schandalig achter met het lezen... sorry. Maar toch een leuk kastje!