zondag 25 oktober 2009

Irène goes manic

En verder. Was ik vergeten (of had ik verdrongen) hoe ontzettend slapeloos je van Tavanic* wordt. Echt, als ik niet beter wist zou ik denken dat ik aan de speed zit op het moment. Inclusief ogen op schoteltjes en met van die enge, grote pupillen.

Ondanks het forse slaapgebrek dat ik in slechts twee nachten - inclusief dat potentiële extra wintertijd slaapuur - heb weten op te bouwen, ben ik zo rusteloos als de neten. Mijn hart lijkt in een versnelling hoger te staan en vrijwel alles irriteert me. Ja, ik ben echt op mijn gezelligst momenteel. Zo kwam het dan ook dat ik me van vrijdag op zaterdag ver na bedtijd in de keuken terugvond. Het vettige fornuis met van drie weken aangekoekte rijst, opgedroogd overgekookt pastawater en bakspetters moest hoognodig worden gepoetst. Een mens doet rare dingen.

Daarom op voorhand mijn excuses aan iedereen om alles voor de komende twee weken. Want zolang duurt het kuurtje. En morgenvroeg niet vergeten Temazepammetjes te bestellen.

*Tavanic = orale antibioticumkuur die gegeven wordt bij longinfecties

14 opmerkingen:

Astrid zei

Zo herkenbaar.
Voor mij was de oplossing Zoplicon erbij. Voor zolang als de kuur duurde.

gr. Astrid

blacktortie zei

Ha,ik word altijd stapelgek van Tavanic (en andere fluorcholinen) maar ik krijg er niks bij! En als ik in 't zh zeg dat 't spul zware bijwerkingen heeft word ik maar 'n beetje uiig aangekeken... Sterkte

Madelief zei

Zeg, snel weer opknappen van je longinfectie hoor! En sterkte met die rotmedicijnen die helaas onmisbaar zijn.

Cash en Els zei

Oh ja, ik wordt er hoor en dol van. Ben me zelfs midden in de nacht rot geschrokken van de man die naast me lag. Hihi was gewoon mn eigen mannetje maar in een vlaag van verstandsverbijstering schrok ik me dus rot toen ik me omdraaide en hem tegen kwam. Ik heb er nog nooit iets bij genomen maar is wellicht bij de volgende kuur wel een optie.
Sterkte!!

Groetjes, Els

Anoniem zei

Heel herkenbaar ook hier, hartkloppingen, slapeloze nachten, en als je dan slaapt, heftige dromen, en wat al niet meer, verschrikkelijk. Voor mij geen Tavanic meer.
Ik ben trouwens blij te lezen dat ik niet de enige ben die soms weken het fornuis niet poetst ;-)
Groetjes en beterschap,
Sandy uit Haarlem

Anoniem zei

Heel herkenbaar ik werd een keer s ochtens wakker en schrok me rot omdat ik dacht dat er een vreemde man naast mijn bed stond die toen ik echt mijn ogen open deed er helemaal niet was.De andere bijwerkingen heb ik ook allemaal.
lekker spul die tavenic.
sterkte groetjes manon

Irène's wereld zei

@Astrid: Zopiclon lijkt denk ik op Temazepam maar volgens wiki is jouw middel geen benzodiazepine en dat van mij wel. Ach, als we er maar van slapen!

@Blacktortie: Wat rot dat jij er niks bij krijgt als je aan de Tavanic (of vergelijkbaar) zit. Waarom is je arts zo terughoudend? In mijn optiek is een goede nachtrust minstens zo belangrijk om de infectie te bestrijden.

@Madelief: Dank je! Ik voel me gelukkig al weer een stuk beter.

@Cash en Els: Haha, die arme man van je. Ik zal hem voor het gemak Johnny noemen. ;-)

@Sandy: Dat van die enge, heftige dromen had ik vroeger ook vaker maar tegenwoordig gelukkig niet meer. Schijnt Temazepam ook goed tegen te werken omdat het angst vermindert. Eigenlijk veel sterker spul dan Fisherman's Friend!

@Manon: Weet je zeker dat R. je niet gewoon liet schrikken voor de grap? ;-)

Maarten zei

In de eerste plaats maar even Beterschap,

En verder sterkte met die bijwerkingen.
Overigens als je wilt slapen, mijn blog staat hoe je jezelf in ruim 2 uur helemaal kunt afmatten zodat je om 19:00 uur ligt te slapen op de grond (bij ons een houten vloer) hopelijk werkt het voor jou ook.

Tamara M. zei

Hmm Blijkbaar ben ik de enige die wel kan slapen met Tavanic? Nergens last van;) Maar ik ben dan ook de rust zelve *kuch*

Jammer dat het bij jou (en iedereen schnbaaR) zulke bijeffecten geeft. Nou we zullen je maar niet al te veel storen de komende 2 weken en hopen dat je snel op knapt van die dingen!! Zijn ze tenminste ook nog ergens goed voor:)

xxx

Gwen haar leven zei

Beterschap.
& Tamara ik heb ook geen bijwerkingen van Tavanic :)
Had laatst een kuurtje gehad, niet dat het wat deed ofzo, want achteraf bleek het geen infectie te zijn..

Groetjes

Astrid zei

Hoi Irene,

Daar ik begreep doet Zopiclon (nu goed geschreven) niets op de ademhaling en geniet daarom de voorkeur boven Temazepam. Zo is mij verteld door mijn longarts. Maar als het werkt voor je, werkt het.

Hoop dat je snel opknapt.
gr. Astrid

Yehudith zei

Hier ook herkenbaar! Bij de vorige keer temazepam gekregen (Utrecht) en nu Zoplicon (DH). Weet ik ook gelijk waarom ik dat heb gekregen, dankje Astrid ;).

Ik kan dus zeggen: beide werken prima! Haha

Xx, Judith

Yvonne zei

Jezusmina hebben we niet hard genoeg op het hout geklopt 2 weken geleden? Hopenlijk is dit de enige infectie die je dit seizoen mee gaat maken.
Sterkte!!!

En o ja: ik ben erg blij dat niet alleen in huize H en G het fornuis niet altijd dagelijks gepoetst wordt...;-)

Tamara M. zei

En interessant van die Zoplicon.. Ik mocht nl geen slaapmiddel omdat dat effect zou hebben op de ademhaling, en die is bij mij al niet super met de bloedgassen enzo... Maar dan kan ik dit er nu tegen in gooien;)