woensdag 7 oktober 2009

Uitdrukkingsloze broodjes

Weet je welke broodjes het lekkerst smaken?
Al zou je het verwachten, het zijn niet die zoete. Noch de warme die over de toonbank gaan.

De beste broodjes koop ik in het ziekenhuis. Met liefde gesmeerd door een gemotiveerde medewerker van de catering aldaar. Opgepeuzeld in het volstrekt sfeerloze ziekenhuisrestaurant met op de achtergrond de te luide klanken van de non-stop spuitende fontein in de inpandige vijver. Of de nog mistroostigere koffiecorner met uitzicht op verbijschuifelend danwel langsrollend patiëntenvolk en haastige medici met wapperende jassen.

Maar het allerlekkerst smaken ze al picknickend in onze eigen auto bovenop het dak van de parkeergarage. In een stralend najaarszonnetje, een blikje cola light binnen handbereik. En een prachtige print met schitterende cijfers van een zojuist geblazen longfunctie als placemat op mijn knieën.

Voor zulke broodjes zou een uitdrukking moeten bestaan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

gelukkige broodjes?

groeten Fred.

(blij dat 'je er weer bent'!

Nicolette zei

'Longfunctie-broodjes'! Die zijn echt het lekkerst. Ik kan het me goed voorstellen, ik heb longpatienten op de afdeling. Liever dus 'niet te vaak' die broodjes -des te minder hoef je naar het zkh- maar als je er dan toch bent: veel en heerlijke longfunctie-broodjes eten!

Kim zei

En dan vooral hoge longfunctie-broodjes!